ירון זליכה, יו"ר המפלגה הכלכלית, שוחח היום (שלישי) עם בן כספית ואריה אלדד בתכניתם ב-103FM. הוא התייחס להפגנה שעתידה להתקיים מול ביתו הערב, בה ידרשו ממנו עשרות מוחים לפרוש מהבחירות לכנסת ה-24. זאת, כדי לא לבזבז קולות ל"מחנה השינוי" במידה ולא יעבור, ובזאת להביא בפועל תועלת לראש הממשלה, בנימין נתניהו.

מה אתה הולך לעשות מול המפגינים?
"אני עומד לצאת אליהם ולהסביר אליהם דבר מאוד פשוט: אם לפיד היה עושה את העבודה שלו בשנת 2013, מפרק את המונופולים, נלחם ביוקר המחיה ומוריד את מחירי הדיור לא הייתי רץ היום. מכיוון שהוא לא עשה את העבודה שלו, אז אני צריך לעשות אותה במקומו. אני רוצה להזכיר למפגינים ש-79 בעלי הון עמדו מאחורי הקמת יש עתיד, ומאחורי תקווה חדשה עומדים שוב כמה בעלי הון שתורמים מיליונים".

זליכה הוסיף: "אז אני ארצה לשאול את המפגינים מי הם רוצים שיטפל ביוקר המחיה, זוג הפוליטיקאים הללו שתלויים בבעלי הון עד צוואר, שמסחקים בהם כמו בובה על חוט או אני שלא תלוי באף אחד? חייבים לשנות את הכלכלה הישראלית".

הוא סיכם: "אני מצפה שהמפגינים יצטרפו אליי, אחרי שאזכיר להם שהמנגנון הפוליטי המושחת שלנו בו פוליטיקאים וטייקונים חוברים יחד ביחסי הון שלטון כדי לרוקן את המדינה ממשאביה, המנגנון הזה הוא שהוביל אותנו לעברי פי פחת ופירוקו הוא האמצעי היחיד כדי לחזור לכלכלה משגשגת ופורחת".

המפגינים יבואו ויגידו לך 'תקשיב, אנחנו מכבדים אותך, אתה טאלנט כלכלי בולט, אבל כרגע ראש מעיינינו זה החלפת שלטון נתניהו. בבעלי ההון נתעסק אחר כך, ואם אתה הולך לבזבז לנו מנדט או מנדט וחצי מה עשינו בזה?'. מה תגיד להם?
"לא רק שאני לא הולך לבזבז מנדט וחצי, אלא להביא ארבעה או חמישה מנדטים לגוש שיחליף את נתניהו. אנו על סף אחוז החסימה, אם המפגינים יצטרפו אלינו נביא את המנדטים לגוש, אני לא מאלה שנבהלים בקלות. אני מבטיח שאני הולך להוריד את יוקר המחיה ב-25 אלף שקלים בשנה לכל משפחה לישראל".

עוד אמר זליכה כי "אני היחיד שיודע לעשות זאת וזה המפתח לחזרה לצמיחה ולשגשוג. אם לא ניקח לידינו את המדיניות הכלכלית וננתק אותה מהעטינים של ההון והשלטון, לא נגיע רחוק. מחצית מהמוחים בהפגנה הקודמת מול הבית שלי הצטרפו למפלגה. בנינו נבחרת שהולכת לנהל את הכלכלה והחברה בישראל".