שר הביטחון בני גנץ התייחס היום (שבת) לפיצוץ הספינה הישראלית במפרץ עומאן וחזר על ההערכה כי איראן היא שעומדת מאחורי הפיצוץ המסתורי. לפי ההערכה הגוברת בישראל, טילי חוף ים כוונו לעבר הספינה במטרה לפגוע בה אך לא לגרום להטבעתה או לנפגעים. צוות חוקרים ישראלי נשלח להשתתף בחקירת התקרית. 

בריאיון לחדשות 12 אמר גנץ: "צריך להמשיך כמובן לחקור, אבל אנו יודעים לומר שהאיראנים מחפשים לפגוע בכל משהו שקשור באיזשהו אופן לישראל וזוהי גם ההערכה הראשונית נוכח הסמיכות וההקשר. אבל כאמור, זה דבר שצריך לבדוק אותו וישראל תמשיך לחקור לעומק מבחינת ממצאים ומודיעין".

בהמשך התייחס גנץ לסוגיית העברת החיסונים למדינות זרות, שהוקפא מוקדם יותר השבוע לדרישת היועמ"ש, בין היתר בעקבות לחץ שהפעיל עליו שר הביטחון. גנץ אמר נחרצות: "החיסונים אינם של נתניהו, כל החלטה בנוגע אליהם צריכה להתקבל בקבינט המדיני ביטחוני".

נתניהו עשה את זה בלעדיך?
"כמו שאני מבין הדבר הזה לא התרחש ואם הוא התרחש אז הוא התרחש בלעדי ובאופן לא תקין".

בהמשך, התייחס גנץ לפרסומים לפיהם מנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי הוד בצר ביקש ממנו לפרוש מהמירוץ לבחירות, והכחיש נחרצות. "זה קשקוש מוחלט והוא גם אמר בעצמו. הוד בצר איתי ובשבילי מזה קרוב ל-18 שנה. חלק ארוך במהלך שירותנו הצבאי ובשנתיים האחרונות בשדה הפוליטי. מאחר והוא מנכל רהמ החליפי הוא ממונה על ריכוז העבודה של משרדי כחול לבן בממשלה ואסור לו מבחינה חוקית להיות חלק מהקמפיין". 

האם הוא הביע את דעתו שאתה צריך לפרוש?
התשובה היא שלא אנחנו ממשיכים קדימה והוא לחלוטין איתי. אני לא עוזב את המרוץ ולא אעזוב את המרוץ ואגיד לך מה העניין פה, זה לא הוד בצר, זה אינטרס של נתניהו שאני לא אהיה בתוך הפוליטיקה, זה הכל מניפולציה של בעלי אינטרסים, אני לא מתכופף לעניין הזה ומודיע חד משמעית: אני מתכוון להמשיך, אני חזק, אני מתחזק ואמשיך להתחזק, אהיה פה אחרי הבחירות ואוודא שתוקם פה ממשלה ישרה עם אנשים ישרים. כל השאר רעש פוליטי. אני לא נכנס לכל שיחה שהייתה, לכולם יש מחשבות ודילמות. הוא איתי ובשבילי ומה שהוא אמר או לא אמר לא משנה, אני ממשיך קדימה חזק ונחוש עד הסוף".

כזכור, עם צאת השבת הגיב הוד בצר על הפרסום אמש והכחיש נחרצות: "ראיתי כל מיני דיווחים מוזרים והזויים שהתפרסמו במהלך השבת. 
אני מכהן כמנכ"ל משרד רוה״מ החליפי, ובנוסף לריכוז העבודה של משרדי כחול לבן גם מרכז את העבודה במשרדי המשפטים והתקשורת עליהם בני אמון. כעובד מדינה איני יכול להיות פעיל בקמפיין".  

"כמי שעבד לצידו של בני ב-18 שנים האחרונות בצבא ובשנתיים האחרונות במסע הפוליטי אני עומד ב-100% מאחוריו, אין ראוי וישר ממנו.
אני מאמין שהוא חייב להיות בכנסת הבאה, להישאר בממשלה בתפקידיו ובעז"ה גם להיות ראש ממשלת ישראל בעתיד. כל אמירה אחרת היא בגדר רכילות זולה ושקרית".