ועדת הבחירות המרכזית קיבלה היום (שלישי) את העתירה שהוגשה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, מפלגת הליכוד וערוץ רשת, ואסרה לשדר את הקטע בתוכנית "סטנדאפ Nation", אליו הצטלם ראש הממשלה מוקדם יותר השבוע. אתמול קידמה רשת את התוכנית בחשבון הטוויטר שלה תחת הכיתוב "בפעם הראשונה בישראל, ראש ממשלה מגיע לעשות סטנד אפ".

הוועדה קבעה כי הקטע בהשתתפות נתניהו, שהיה אמור להיות משודר הערב, נחשב לתעמולת בחירות ולכן אסור לשדר את תשע הדקות בהן היה אמור להופיע. בהחלטה קבע יו"ר הוועדה, השופט עוזי פוגלמן כי למרות שיש בקטע המדובר תכלית בידורית, לכל אורך הקטע "שזורים מסרים שנמצאים על סדר היום הפוליטי" כמו הצגת המורכבות ב"ראש ממשלה חליפי", הטיפול במשבר הקורונה ועוד. 

המסרים, לטענת השופט פוגלמן, "עשויות בעיני הבוחר הסביר להשפיע על ההצבעה". פוגלמן אף קובע כי אזכור חשבונותיו של נתניהו ברשתות החברתיות במהלך התוכנית, יביא "בהסתברות לא מבוטלת" לביקור בעמודים אלו על ידי חלק מהצופים, מה שיוביל בהכרח לצפייה שלהם בתעמולת בחירות המתפרסמת בעמודים אלו.

החלטת ועדת הבחירות בעניין ש... by maariv

בנוסף, יו"ר הוועדה קובע כי השתתפות רה''מ בתוכנית, "סמוך למועד הבחירות ולאור העובדה כי ברשת ידעו שלא יוכלו להביא מועמדים פוליטיים אחרים בעקבות לוח הזמנים, יכולים לייצר את הרושם כי מדובר בתעמולת בחירות".

לבסוף, השופט פוגלמן קבע כי הקטע אמנם נפסל לשידור במהלך תקופת הבחירות, אך לאחר ה-23 במרץ לא תהיה מניעה לשדרו.

מרשת 13 נמסר: ועדת הבחירות המרכזית לא אישרה לצערנו את שידור קטע מהתכנית סטנדאפ ניישן בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו. עם זאת, אנחנו מבטיחים לכם תוכנית מצחיקה, מבדרת ומהנה במיוחד".

מפלגת הליכוד פרסמה בחשבון הטוויטר הרשמי את תגובתה: "נערער על ההחלטה לצנזר את ראש הממשלה נתניהו הערב בערוץ 13. אותנו מצנזרים, בזמן שלא מצנזרים את הראיונות המלטפים של כל יתר הפוליטיקאים בתכניות אירוח כמו אופירה וברקו או את התעמולה הפוליטית ב"ארץ נהדרת". לא ייתכן שיהיה דין אחד לליכוד ודין אחר לכל השאר!".

יושב ראש הכנסת יריב לוין הגיב גם הוא להחלטה ומסר: "אם לא די בתקשורת המוטה שמשמיצה את ראש הממשלה נתניהו ומגמדת את הישגיו באופן שיטתי, עכשיו מגיע מי שאמור לדאוג לתקינות הליכי הבחירות, כב׳ השופט פוגלמן, ושובר שיא חדש של הטיית בחירות. מבחינתו, סטנד-אפ המגחיך את ראש הממשלה באופן שיטתי ומוטה הוא תקין לכל אורך מערכת הבחירות, אך סטנד-אפ שנותן לראש הממשלה במה חד פעמית – הוא פסול ומהווה צנזורה אנטי-דמוקרטית ואנטי-ליכודית מבישה. לצערי זוהי בדיוק אותה אובייקטיביות שבה מתנהל בית המשפט העליון גם בעניינים אחרים. ב-23 במרץ נצא להצביע ונביא איתנו את הקרובים ואת החברים. לא ישתיקו אותנו ולא יחליטו במקומנו. לא נוותר. ננצח".

מי שעוד הגיב להחלטה הוא יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, שכתב בחשבון הטוויטר שלו: "פשוט לא יאמן, יו״ר וועדת הבחירות, השופט פוגלמן, שאיש לא בחר בו, החליט על דעת עצמו וללא כל סמכות, לאסור את שידור תוכנית הסטנד אפ של נתניהו עם שלום אסייג בטלוויזיה, כי מדובר ב״תעמולת בחירות״. את שטיפת המוח ותעמולת הבחירות למען השמאל הוא כמובן לא אוסר".