יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', יצא במתקפה אגרסיבית נגד החלטת בג"ץ מאמש לאשר את יהדותם של מתגיירים רפורמים וקונסרבטיביים במסגרת חוק השבות. לטענתו של סמוטריץ', שהתראיין בתוכניתם של אראל סג"ל ויריב אופנהיימר ב-103FM הבוקר (רביעי): "מי קבע את ההגדרות האלה? בחוק השבות הוויכוח בבג"ץ הוכרע ונקבע שמי שהוא יהודי הוא בן לאם יהודייה. זה יהודי, מה אפשר לעשות? או אדם שגויר".

יו"ר מפלגת הימין הדתית הבטיח: "אנחנו נדרוש כתנאי לכניסה לממשלה הבאה שגיור זה גיור ממלכתי, כלומר גיור שנעשה על פי ההלכה היהודית. מה לעשות שיש מסורת בת אלפי שנים, ויש אנשים שחושבים שהם יכולים לכופף את ההגדרות האלה". עוד אמר כי יש לו "ויכוח נוקב עם התנועה הרפורמית", וטען כי היא "גורמת לאובדן העם היהודי בהיקפים עצומים בארצות הברית".

"המהות היא האם מדינת ישראל תהיה מדינת כל אזרחיה, ויתגיירו פה עשרות אלפי סודנים ואריתראיים בכל מיני גיורים פיקטיביים של רבנים פיקטיביים של זרמים פיקטיביים ביהדות", המשיך. "בג"ץ אתמול ביצע פיגוע, אין מילה אחרת, בחוק השבות, במדיניות השבות של מדינת ישראל, ברוב היהודי, בזהות היהודית, ואגב ביצע פיגוע גם בדמוקרטיה".

סוגיית בן גביר

"יש אלימות בכל מקום לצערי, היא לא נמצאת רק בימין", התייחס סמוטריץ' לשאלת המראיינים. "אלימות היא רעה ולא טובה, ואנחנו צריכים להתווכח ולקדם איש איש את ערכיו ואמונתו בכלים טובים וחיוביים של דמוקרטיה, כך כולם משתדלים לעשות. תופעות שליליות יש בכל חברה, ויש לטפל בהן בעזרת חינוך והסברה".

על כך נשאל על ידי המגיש יריב אופנהיימר: "בגלל זה אתה מכניס את בן גביר לכנסת?". והשיב: "באמת, לא נמאס לך כבר? אני יודע שאתה רוצה שבן גביר יזרוק קולות ימין לפח כדי שאתה וחברים שלך יעלו לשלטון ויהפכו את מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה עם בג"ץ והפרקליטות".

"אתה פשוט לא רואה את הדבשת שיש לך והיא גבוהה יותר מהאוורסט", המשיך. "מי רוצח יותר נשים? מי דוקר אחד את השני בחוף הים או על חנייה? על מי אתה מדבר? על הציבור הדתי לאומי? על המתנחלים? איפה יש יותר סמים? איפה יש יותר זנות? איפה יש יותר אלימות? אני רוצה להתנצל בפני הציבור שאני נכנס לשיח המטומטם הזה".

"יש אלימות לצערי הרב בכל חברה, זה לא קשור לדתיים, חילוניים, שמאלניים, ימניים, מתנחלים, עירוניים, לצערי הרב יש אנשים שפותרים בעיות באלימות. בעיות אישיות, משפחתיות, אידאולוגיות וסכסוכי שכנים. אלימות היא מחוץ לתחום נקודה, ובמקום לריב כמו ילדים קטנים איפה יש יותר אלימות, צריך שכולנו נוקיע אותה, ונקבל על עצמנו לפתור בעיות בדרכים אחרות. בעיות וקונפליקטים יש בכל חברה בכל צעד ושעל, וחבל על הוויכוח המטופש הזה", סיכם את דבריו בנושא.