ועדת הבחירות פסלה לשידור את הקטע בו היה אמור להשתתף הערב (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו, בתכנית הבידור "סטנד אפ Nation". למרות זאת, במסמך ההחלטה פורסמו חלק מהבדיחות אותן היה אמור נתניהו לספר הערב. 

כך למשל, לאחר שמנחה התכנית שלום אסייג שאל את ראש הממשלה "האם גם אתה מחכה לפתיחת נתב"ג כמונו?", השיב נתניהו כי "בטח, פעם הייתי מופיע באו''ם למען המדינה, עכשיו אני צריך להופיע ב'סטנד אפ Nation"'. 

בתחילת התכנית, בירך נתניהו את מנחת התכנית ליטל שוורץ. כאשר העיר שלום אסייג כי הוא מנחה לצידה, עקץ רה''מ את שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ ואמר: "כלומר אצלכם יש מנחה ומנחה חליפי. מהניסיון שלי, זה לא עובד כל כך טוב".

בני גנץ ובנימין נתניהו בישיבת הממשלה (צילום: רויטרס)
בני גנץ ובנימין נתניהו בישיבת הממשלה (צילום: רויטרס)

מיד לאחר מכן ביקש ראש הממשלה "לומר משהו רציני" ופנה לאנשי עולם התרבות. "אני יודע שעברתם שנה קשה מאוד, עושים הכל להחזיר את האולמות לתפוסה מלאה מהסיבה הפשוטה שהכל עדיף על זה שאני אנסה להצחיק אתכם".

בהמשך התכנית נשאל נתניהו על המשקל שהוריד מגופו. על כך השיב נתניהו ב"עשיתי זאת בדרך הישנה. מבלי לשתות מנדטים אחרי השעה שמונה בערב, אפילו לא מנדט אחד". אז פנה נתניהו לאסייג ושאל אותו: "האם אתה יודע כמה זה קשה לקבל מקרר מלא חיסונים? אין שם בן אנד ג'ריס אחד".

ראש הממשלה התייחס גם להסכמי הנורמליזציה עליהם חתם בשנה האחרונה. "אנשים תוהים לגבי הוויתורים שעשינו בשביל השלום עם האמירויות. אני חייב לשתף בפניכם, השמועות נכונות, בהסכם היה סעיף סודי שבו התחייבנו לתת להם את עומר אדם בכל שבת שנייה", התלוצץ נתניהו.

מרשת 13 נמסר: ועדת הבחירות המרכזית לא אישרה לצערנו את שידור קטע מהתכנית סטנדאפ ניישן בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו. עם זאת, אנחנו מבטיחים לכם תוכנית מצחיקה, מבדרת ומהנה במיוחד".

מפלגת הליכוד פרסמה בחשבון הטוויטר הרשמי את תגובתה: "נערער על ההחלטה לצנזר את ראש הממשלה נתניהו הערב בערוץ 13. אותנו מצנזרים, בזמן שלא מצנזרים את הראיונות המלטפים של כל יתר הפוליטיקאים בתכניות אירוח כמו אופירה וברקו או את התעמולה הפוליטית ב"ארץ נהדרת". לא ייתכן שיהיה דין אחד לליכוד ודין אחר לכל השאר!".