הרשימה המשותפת, על פי הסקרים של חדשות 12 ו-13, מקבלת בבחירות 2021 מספר חד-ספרתי של מנדטים. אבל ברשימה מהמגזר הערבי אופטימים כי יחזרו לכולם ממערכות קודמות – 15 מנדטים. כך לפחות על פי יו"ר בל"ד, ח"כ סמי אבו שחאדה. בריאיון לבן כספית במשדר "בחירות אישיות" של 'וואלה' ו-103FM הוא הביע אופטימיות כי הבוחרים יתעוררו ומצבה של המפלגה ישתפר, וגם התייחס לשאלה האם הרשימה תמליץ לנשיא על מועמד, כפי שעשתה עם בני גנץ.  

אז אחרי שבפעם הקודמת המליצו ברשימה המשותפת לנשיא המדינה על גנץ להרכבת הממשלה, האם ישנה כוונה לעשות זאת שוב. לפחות על פי אבו שחאדה, התשובה מאוד ברורה. "ההמלצה על בני גנץ הייתה טעות היסטורית חמורה ואם היו מקשיבים לבל"ד זה לא היה קורה. אני מאמין שהחבר'ה שלנו בכל המפלגות למדו מהטעות".

אבו שחאדה, כצפוי, לא חסך בביקורת על הימין הישראלי ועל הכללתו של בן-גביר ברשימת הציונות הדתית: "בשום חברה מתוקנת בעולם (אין מקום) לאנשים עם תפיסת העולם של סמוטריץ' ובן גביר - הם מסוכנים לא רק בשבילי. הם מסוכנים לחברה. בחברה דמוקרטית אף מפלגה לא מאפשרת לעצמה בשום אופן לשתף פעולה עם אנשים כמו בן גביר. בישראל מי ששם אותם ביחד הוא ראש הממשלה. הוא מנהל את המדינה, זה לא איזשהוא אספסוף או משהו בשולי החברה או הפוליטיקה". 

"לרעיונות של בן גביר יש מוטיבים של עליונות הגזע ואני אומר שאנשים עם תפיסות כאלה מסוכנים לכל החברה. אם דבר כזה היה קורה באירופה ומרקל הייתה מחבקת אנשים כאלה זה לא היה עובר לסדר היום", אמר יו"ר בל"ד. 

חבר הכנסת אבו שחאדה (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)
חבר הכנסת אבו שחאדה (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)

לאחר הפיצול של הרשימה המשותפת, והריצה העצמאית של מנסור עבאס במסגרת רע"מ, נשמעה ביקורת קשה על המפלגה על כך שאיבדה את הציבור במגזר הערבי. "אי אפשר לעבוד עלינו בנושא הקשר עם הציבור. אנחנו עם האנשים כל יום", אמר אבו שחאדה. לדבריו, "אצלנו בד"כ לוקחים פוליטיקה ברצינות בשבוע האחרון. מסוף השבוע הקרוב, תרשום את דבריי, נעלה בסקרים. הציבור שלנו מתעורר ברגע האחרון".

יו"ר בל"ד גם קרא למנסור עבאס לפרוש במידה וייראו כי הם לא עוברים את אחוז החסימה. "אני מאוד מקווה שהחבר'ה ברשימה של מנסור, אם הם רואים בשבוע האחרון שהם לא עוברים את אחוז החסימה - שתהיה להם היושרה להגיד 'ניסינו'", אמר אבו שחאדה.