ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, יו"ר כחול לבן בני גנץ, שוחח הערב (רביעי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, והביע את דעתו על תוצאות הסקרים, בהם מפלגתו מדשדשת סביב אחוז החסימה, ולדרישה ממנו לפרוש מהמרוץ: "הסקרים מאוד אקראיים, ואפקטיביות של מהלך כזה נמוכה. בכל הסקרים שלנו אנחנו בדרך למנדט השישי, אנחנו מרגישים יציבים ומחויבים להמשיך את המאמץ שלנו. אנו יודעים מה יקרה אם לא נהיה בכנסת הבאה, שום דבר לא יעצור את נתניהו. אם זה יהיה בידיו, הוא לא יהסס לפטר אותי".

גנץ התייחס גם לראשונה להחלטת בית הדין הבינ"ל בהאג לפתוח בחקירה נגד ישראל ונגד חמאס בגין פשעי מלחמה בשטחי עזה, יהודה ושומרון ומזרח ירושלים: "זה פרדוקס משפטי פוליטי ממדרגה ראשונה. מדינת ישראל היא המדינה הדמוקרטית היחידה במזרח התיכון. אנחנו שומרים על מדינת ישראל ועל ביטחונה, לא כמו אויבנו שרומסים זכויות אדם. דווקא בסיטואציה הזו בית המשפט פועל לחקור אותנו, לא שמעתי פרדוקס שכזה לעולם. נמשיך להגן על אזרחי ישראל בצורה מוסרית וחוקית ככל שיידרש. זה אירוע תפור פוליטית".

"צריך לזכור, יש לנו כלי חקירה משלימים מאוד רציניים, הם ברמת החקירות בתוך הצבא, בית המשפט הצבאי, בתי המשפט האזרחיים. אנחנו לא רפובליקת בננות, יש פה חוק. דווקא בשעות האלה החוק עומד לצידנו. אנחנו כמובן ערוכים ברמת משרד המשפטים ומשרד החוץ לסייע לכל מי שנדרש בסיפור הזה. כמו שמעולם לא פחדתי לחצות גבול עבור מדינת ישראל או להילחם בעבורה, אמשיך לעשות את אותם דברים עבור מדינת ישראל, אני נחוש להגן עליה, עשיתי את זה במשך ארבעה עשורים, אני עושה את זה כרגע ואמשיך לעשות את זה ככל שיתאפשר לי. הסכסוך בינינו לבין הפלסטינים ייפתר אך ורק במשא ומתן בירושלים וברמאללה, ולא בשום בית משפט בשום מקום אחר בעולם", הוסיף גנץ.

עוד התייחס גנץ להחלטת בג"ץ להכיר ביהודים שעברו תהליך גיור רפורמי או קונסרבטיבי: "המצב בו במשך שנים מסרבים להכיר בגיור ברוח בית הילל ומונעים כל אפשרות לפשרה, היא החלטה מקוממת. לבכירי הליכוד ולחברי מפלגות נוספות שממהרים לתקוף את בית המשפט, אני אומר להם לא לעשות זאת. הנושא הזה הוזנח. לנתניהו הייתה דרך לטפל בכך הרבה מאוד שנים והוא לא עשה זאת".

על היקף ההתחסנות לקורונה ועל ההחלטה לפתוח את השמיים אמר גנץ: "למגפת הקורונה יש גם השלכות כלכליות וחברתיות. לאור היקף ההתחסנות הרחב, אנו רואים שיש ירידה בתחלואה הקשה, וכך גם בתמותה. לכן, ראינו לנכון שאפשר להתקדם גם לאפיקים אחרים".

גנץ התבטא גם על ההתמודדות עם משבר הקורונה, ועל ההחלטה לפתוח את השמיים: "למגפת הקורונה יש השלכות בריאותיות, אבל לצידן גם היבטים כלכליים וחברתיים שנגזרים מזה. לאור היקף ההתחסנות הגדולה, אנחנו רואים ירידה מסוימת בתחלואה, ירידה בתחלואה הקשה, וכנגזרת מכך גם בתמותה. לכן, ראינו לנכון שאפשר להתקדם גם באפיקים אחרים. ישראל סגורה מזה הרבה זמן, ובסופו של דבר ישראל היא בית, יש עשרות אלפי ישראלים שתקועים מחוץ לביתם, הם הפכו לפליטים בעולם. אנחנו צריכים לחפש את המודל הנכון להשיב אותם הביתה בצורה מבוקרת, עם בדיקות, בידוד וכל מה שקשור בנושא הזה. אנחנו חייבים להיות כל הזמן עם העין על מגמות התחלואה, ולקבל החלטות לגופו של דבר".

בנימין נתניהו (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

עוד מתח גנץ ביקורת על כוונתו של נתניהו להעביר חיסונים לקורונה למדינות אחרות בעולם: "לו היה הדבר תקין, ראש הממשלה היה מביא את הנושא הזה לדיון בקבינט המדיני-ביטחוני, אומר שיש לנו יתרת חיסונים ויש לנו אינטרסים מדיניים, מציע מה לעשות. החיסונים האלה הם לא הרכוש הפרטי של נתניהו, ולא סוחרים בהם כאילו הם רכוש פרטי. יש פה מדינה וקבינט, אפשר להחליט על זה בצורה מסודרת. החלטת היועץ המשפטי לממשלה לעצור את התהליך הזה, רק מחזקת את מה שאני אומר. כל הפרשות האלה של ראש הממשלה שמאשר למכור צוללות למצרים בלי לדבר עם אף אחד, הוא נותן הסכמה לעסקת נשק באמירויות בלי לדבר עם אף אחד, הוא נותן חיסונים בלי לדבר עם אף אחד – מה זה? שלטון נשיאותי בו אתה והיועץ לביטחון לאומי מנהלים את המדינה? או שיש פה מדינה, עם ממשלה וקבינטים?".