הבחירות לכנסת ה-24: סקר שפורסם ביום שלישי קבע כי אם הבחירות לכנסת ה-24 היו מתקיימות היום, מפלגת "מרצ" הוותיקה לא הייתה עוברת את אחוז החסימה. חברת הכנסת תמר זנדברג התייחסה הבוקר (חמישי) לתוצאות הסקר בתוכניתם של ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM, ואמרה כי הוא מהווה סוג של "קריאת השכמה" למצביעי המפלגה. 

"אני לא מעלה על דעתי שיקרה מצב בו לא נעבור את אחוז החסימה, וכדי לא לגרום נזק לגוש, אני קוראת לכל הציבור שלנו שמתלבט עם מפלגות אחרות, להצביע מרצ כי הפעם זו הצבעה ערכית וגם אסטרטגית", אמרה זנדברג. "יש לנו קהל נאמן, אנחנו לא מפלגה שקמה אתמול ותיעלם מחר. אתם צודקים שמרצ לא בפעם הראשונה היא מפלגה קטנה שנאבקת להישמע, גם הרבה פעמים היא משלמת מחיר על כך".

"הסקר היווה עבורנו ועבור ציבור מאוד גדול שתומך בנו קריאת השכמה. זה ציבור שתפס את הראש ואמר שאינו מוכן שמרצ לא תהיה, ושאינו מוכן לקום בבוקר ולראות עולם בו השמאל בסכנה, והערכים והדרך שמרצ מייצגת לאורך 30 שנה נמצאים בסכנה בדיוק בבחירות בהן בן גביר מדלג לכנסת בחיוכים וקפיצות".

במענה לשאלה האם הטעות הגדולה הייתה שהמפלגה לא התחברה למפלגת העבודה ענתה זנדברג, כי "מיכאלי לא פנתה אלינו והציעה לנו, וראינו גם שהיא לא התחברה עם אחרים ורצתה ללכת לבד. התחברנו עם העבודה בבחירות הקודמות, ולצערי הרב צפינו בזעם ובכעס איך נציגי מפלגת העבודה, בניגוד להבטחות הבחירות המפורשות שנתנו אנחנו לציבור - דילגו גם הם לממשלת נתניהו. אנחנו בהחלט חברנו לעבודה שחברה לאורלי לוי-אבקסיס ויחד רצנו כולנו כעסקת חבילה, ואז ראינו אותם זורקים לפח את הבטחות הבחירות שנתנו כולנו. אצל מרצ אין עריקים, אין מעילה באמון ואין לומר בבחירות משהו אחר ואחר כך לעשות משהו אחר. במרצ אתה מצביע עם הערכים שלך ומקבל מלחמה עליהם לאורך כל הקדנציה".

עוד הוסיפה חברת הכנסת, כי "העניין בפוליטיקה הרבה פעמים נובע מהפרת הבטחות, פיצולים ועריקות. מרצ משלמת מחיר על העקביות ונאמנותה לדרך, ועל זה שהיא כאילו כל הזמן אותו הדבר. במרצ הדרך חשובה יותר מהכל, אבל אנו רואים שיש לנו ציבור שמעריך את הדבר הזה. אנחנו רואים שהוא גדול ממה שמראים נתוני ההצבעה, ואני קוראת לו לממש את זה ולהבטיח שנעבור ובגדול".

לדבריה, "זו לא פעם ראשונה שבעבודה נבחרת רשימה שאומרים שהיא שמאלנית ושהיא מתחרה בנו, זה קרה כמה פעמים לאורך הבחירות. העבודה פונה ורוצה לפנות לקהל אחר, מרכזי יותר, מרצ היא מפלגת שמאל חדה וברורה. היא הולכת לנושאים שאף מפלגה לא מעזה לגעת בהם, בראשם ההתנגדות לכיבוש. הבעיה שלנו זה לא בית הדין הבינלאומי אלא הכיבוש הישראלי על הפלסטינים כאן וסירוב הממשלה להגיע להסדר, וזה גם מה שמסבך אותנו במקומות האלה. את זה לא תשמעו מאף מפלגה אחרת. אין למרצ תחליף בפוליטיקה הישראלית".