פרסום ראשון: מפלגת העבודה שלחה הבוקר (חמישי) הודעות לחברי המפלגה שחתמו על הודעת תמיכה ביו"ר כחול לבן בני גנץ, בהן נכתב כי הם מודחים מחברות במפלגה. 

מהמפלגה נמסר בתגובה: על פי חוקת מפלגת העבודה, מי שחתם על מסמך תמיכה במפלגה אחרת, רואים אותו כמי שפרש  מחברות במפלגה (סעיף 93). הודעה על כך נמסרה לפורשים. המבקשים לערער יכולים לעשות זאת תוך שלושים יום.

הודעת ההדחה (צילום: צילום מסך)
הודעת ההדחה (צילום: צילום מסך)

אחד המודחים, ברק פלג, שחתם על מכתב תמיכה בגנץ העלה פוסט בפייסבוק בו כתב: "זהו אהה? ככה נפרדים, זה הסגנון שלך? להגיע בחצות ולגלות שהדלת סגורה, לזרוק מבט בהודעות ולגלות שזרקת אותי' סגרת את הדלת בלי הכנה מוקדמת פרח, משהו. אפילו חתיכת שוקולד, משהו להמתיק את המר שהשארת עם הפרידה, עם ההדחה המפתיעה.

שנים! שנים שמרתי לך אמונים, ידענו עליות ומורדות ביחסים בינינו, לא תמיד הרגשנו שלמים עם השינויים, הכנסת דיירים זרים ואני כאבתי , הזלתי דמעה בסתר ונשארתי!

ועכשיו? מה הכנסת הביתה יקירתי? דיירים שלא הכרת קודם, פתחת להם את הדלת ונתת בהם אמון אפילו שרעו בשדות זרים, אפילו שהקניטו וזלזלו בבנייך היקרים שנפלו במלחמות ישראל כדי להגן עלייך ועל כל המשפחה הגדולה שלנו. טוב, אז זרקתי מבט הצידה, התחלתי מערכת יחסים עם מישהי שיותר זורמת בכיוון שלי ואני בשלה. למה? מה למה? השארת אותי חסר אונים! השארת אותי עם בית שדייריו אינם מוכרים לי והחלטתי להיות במקום אחר, שנוח יותר ונעים יותר לחיות בו. הדיירים מקסימים, אוהבי המדינה, מאוד נחמדים .

לא אכביד עלייך, ההחלטה שלך והכי חשוב שתדעי, תמיד אוהב אותך. בחיים לא אגיד מילה רעה עלייך ואני מאחל לך הצלחה בדרכך, הדרך שבחרת לך לעת זקנה. היי שלום מפלגת העבודה".

יונה פרטוק, יו"ר מרחב הגליל בהסתדרות שגם הוא קיבל הודעת הדחה אמר: "זה הצחיק אותי שאחרי 41 שנה הם מדיחים כאילו יש להם עודף תומכים".

דייאגו  שירטה, חבר מפלגת העבודה מבאר שבע, שהתמודד בפריימריז על ראשות המפלגה, הגיב להדחה: "מפלגת העבודה של היום מורכבת מחבורה של אופורטוניסטים בלי אידיאולוגיה בלי כבוד לדרך. אני ממשיך את האידיאולוגיה שלי למען צדק חברתי פטריוטיזם ולמען השלום. יש פתגם בספרדית שאומר מי שלא אוהב את המולדת שלו לא אוהב את האמא שלו. מפלגת העבודה איבדה את האימא. אני קורא לכל חברי העבודה לעבור אתנו לכחול לבן או למקום שמרגישים נוח בלי אופורטוניסטים, בלי אנשים, בלי פרינציפ".

כזכור, אתמול בפורסם במעריב כי במפלגה דורשים להדיח חברים שהביעו תמיכה או הזדהות עם מפלגות אחרות, על רקע הודעות תמיכה שפורסמו לאחרונה מצד ותיקים ופעילים במפלגה בכחול לבן. במכתב שהגיע לידי "מעריב" פנה עו"ד עמרי שגב, היועץ המשפטי וראש אגף המפקד במפלגה, למזכ"ל העבודה ערן חרמוני במכתב, אליו צורפה מודעת הזדהות שפורסמה לאחרונה של עשרות חברי מפלגה בעבר ובהווה המביעים תמיכה בבני גנץ ובכחול לבן ביניהם ח"כ לשעבר אברהם כץ עוז, יורם דורי, חיים כהן, מוטי ששון, נחמיה גנות, אפי אושעיה ואחרים.

הכרזה שעוררה את הסערה
הכרזה שעוררה את הסערה

המזכ"ל חרמוני הגיב למכתב: "זו הפעם הראשונה למיטב זכורני אשר נשלח מאגף המפקד מכתב יזום למזכ"ל המפלגה המבקש ממנו להוציא חברים בהתאם לסמכותו הקבועה בסעיף 93 לחוקה". הוא ציין כי אין בכוונתו לנקוט בפעולה להוצאת חברים מהמפלגה אך ככל שיו"ר המפלגה תחליט אחרת הוא יפעל בהתאם.