לפי סקר מנדטים שפורסם הערב (חמישי) בכאן 11, "קרבות התחתית" בין המפלגות שנאבקות לעבור את אחוז החסימה קיבלו תפנית מפתיעה שעשויה לשנות לחלוטין את מפת הגושים בבחירות הקרובות

מהסקר עולה כי אילו הבחירות היו נערכות היום, מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה מקבלת 29 מנדטים ואילו יש עתיד בראשות יאיר לפיד הייתה מתחזקת ל-20 מנדטים. תקווה חדשה של גדעון סער נחלשת מעט ל-12 מנדטים, קרובה מתמיד לימינה של נפתלי בנט שהייתה מקבלת 11 מנדטים.

הרשימה המשותפת נחלשת ל-8 מנדטים, ישראל ביתנו, ש"ס ויהדות התורה עם 7 מנדטים כל אחת, והעבודה של מרב מיכאלי יציבה עם 6 מנדטים.

כחול לבן נשארת מעל אחוז החסימה עם 5 מנדטים, הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' גם היא עוברת את אחוז החסימה עם 4 מנדטים וכך גם רע"מ, שמתחזקת ועוברת את אחוז החסימה עם 4 מנדטים. כאמור, מרצ של ניצן הורוביץ נותרת מתחת לאחוז החסימה עם 3.0% מהקולות. 

מפת הגושים: נתניהו והחרדים עם 47 מנדטים, וביחד עם ימינה ורע"מ עומד על 58 מנדטים. גם הגוש להחלפתו יורד ל-58 מנדטים, ללא רע"מ - שהופכת בכך להיות לשון המאזניים החדשה.

בשאלה "מה עמדתך ביחס לאפשרות שבנימין נתניהו יהיה ראש הממשלה גם אחרי הבחירות", יותר ממחצית הנשאלים, 55% מהם, התנגדו לאפשרות שנתניהו ימשיך, ואילו 45% תמכו.