השר לביטחון פנים, ח''כ אמיר אוחנה, התראיין הבוקר (ראשון) ב-103FM והתייחס לפעימת הפתיחה השלישית של המשק, אשר יצאה לדרך היום. "הפתיחה כעת היא ביטוי לכך שבשבוע שעבר עברנו את ה-90% מחוסנים בגילאי 50 ומעלה", אמר השר שהתעקש כי הפתיחה נעשתה בהתאם להמלצות הדרג הרפואי ולא מתוך שיקולים אחרים.

לטענתו, לכל אורך משבר הקורונה, ההחלטות שהתקבלו בממשלה "היו החלטות שהדרג הרפואי קיבל, הכל בהתאם להמלצות של משרד הבריאות".  אוחנה הסביר כי במידה וייאלצו לסגור פעם נוספת את המשק זה יהיה רק במידה ויומלץ על כך על ידי משרד הבריאות. "תמיד כשפתחנו ראינו עלייה במספר הנדבקים החדשים מדי יום - עכשיו אנחנו לא רואים את זה", לדבריו, הפתיחה נעשית כעת למרות החשש מסגירה עתידית. בנוסף, השר ציין כי בממשלה ערים לעובדה כי יצטרכו לרענן את החיסון נגד הקורונה בכל פרק זמן מסוים.

חיסון לקורונה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
חיסון לקורונה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לאחר מכן, אוחנה אמר כי הליכוד וראש הממשלה בנימין נתניהו לא יפחדו לסגור מקומות גם שבוע לפני הבחירות: "אי אפשר להגיד שלנתניהו אין אומץ לצעדים כאלו. ההחלטות שלו הן קשות והסבו לו ולליכוד נזק, אני מתכוון להחלטות על הסגרים שלא הוסיפו לנו פופולריות, אבל הן היו ההחלטות הנכונות. יאיר לפיד לא היה עומד בלחצים האלו".

לאחר מכן, השר לביטחון פנים הציג את נתוני המשטרה באכיפת תקנות הקורונה ואמר כי "משטרת ישראל נמצאת בשורה הראשונה על פי מספר הדו''חות שניתנו. בחודש ינואר, כ-80% מהדו''חות ניתנו ביישובים אדומים וכתומים". כאשר נשאל על האכיפה במגזר הדתי, לאור התיעוד של טישים שהתבצעו ללא אכיפת המשטרה, השיב אוחנה: "גם לרצוח אסור ועדיין אנשים רוצחים. המשטרה לא יכולה להיות בכל מקום ואין מאה אחוז באכיפה. מי שיש לו פטיש ביד חושב על כל בעיה כמסמר, לקינו בהסברה, אם הציבור היה מבין את הבעיה הזו, זה היה יכול להיגמר אחרת".



לבסוף, אוחנה התייחס לבחירות המתקרבות והסביר כי בליכוד לא בונים על הצטרפות של נפתלי בנט ביום שלאחר הבחירות. "מקווה שנוכל להקים ממשלת 61 בלי בנט, ככל שהליכוד תהיה גדולה יותר, נהיה פחות תלויים באחרים. בנט יכול להיות שותף לממשלה מבחינה אידיאולוגית, כל עוד הוא לא מצטרף למחנה החרמות".