יו"ר ועדת הקורונה, מספר 2 במפלגת "תקווה חדשה", יפעת שאשא ביטון שוחחה הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב על ההקלות החדשות שנכנסו לתוקף. בראשית הריאיון ב-103FM, היא נשאלה מה היתה עושה במידה והיתה בעלת הסמכות היום - האם היתה מחליטה לפתוח את המשק, והשיבה: "הייתי עושה את זה, אבל בצורה הרבה יותר זהירה ואחראית, לא בדקה ה-99 כפי שראיתם אתמול".

"אני רק רוצה שהמאזינים יבינו איפה אנחנו נמצאים: אתמול עד שעות הלילה המאוחרות המסעדות עדיין לא ידעו אם הן פותחות ואיך הן פותחות", הדגישה, "דיברו על 75 אנשים, אחר כך על 100 אנשים". היא ציינה כי "ההחלטות התקבלו באיחור כאשר כבר מיום שישי ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים כנסים המוניים של מעל 300 איש, ואנחנו יודעים מה זה כנסי בחירות".

בנימין נתניהו (צילום: רויטרס)
בנימין נתניהו (צילום: רויטרס)

היא נשאלה האם היא רומזת שנתניהו אישר את פתיחת המשק וכינוסים גדולים - כדי שיוכל לבצע כינוסי בחירות, והשיבה: "אני לא רומזת, הנה אני אומרת לכם את זה כאן - כל ההתנהלות הזו, בדיוק כמו שאמרתי לאורך כל הדרך, היא התנהלות פוליטית. הרי כולנו ידענו ששבועיים לפני הבחירות הכל יפתח". שאשא ביטחון הדגישה כי "אני בסך הכל שמה זרקור על דברים שמעוררים הרבה מאוד שאלות. שימו לב שהיום סוף סוף נפתחים הלימודים לתלמידי כיתות ז' עד י', אתם יודעים לכמה זמן? אולי ליום או ליומיים בשבוע. עכשיו, מה האבסורד פה? ראש הממשלה כינס גם ביום שישי וגם אתמול בלילה כנסי בחירות ואנחנו יודעים בדיוק איך זה נראה. פוליטיקה מותר ולימודים לא?".

"אין שום היגיון באיך שמתנהל העניין הפוליטי, ואיך שראש הממשלה מרשה לעצמו להתנהל בתוך המציאות הזו", תקפה, "אין שום שיקול בריאות או דוגמה אישית אל מול אנשים שמשלמים מחיר. הרי הוא פתח את הכנסים עוד לפני שנפתחו המסעדות ותלמידי כיתות ז' עד י' חזרו לבתי הספר". היא הגישה: "תעשו לבד את החושבים ותבינו באיזה עולם ציני ופוליטי אנחנו נמצאים". 

בהמשך הראיון היא התייחסה לתפקודה כיו"ר ועדת הקורונה, ולנתונים שהוצגה לה אישור מספר מועט של החלטות ממשלה שהגיעו לדיונים. "מאיפה המספרים האלה, אני מכירה נתונים אחרים לגמרי", אמרה שאשא ביטון, "אני לא אישרתי את סגירת חדרי הכושר. את המסעדות השארנו פתוחות באותו המתווה שהיה קודם, כי לא הצלחנו להגיע למתווה הגיוני. על חופי הים הצלחנו להגיע להסכמה עם הממשלה גם בנוגע לבריכות - הצלחנו להביא את הממשלה להסכמה".

היא הדגישה כי הנתון המדובר, של שבע החלטות שלא אושרו - מתוך 11 שהוגשו, הוא נתון שקרי ולא מדויק. "אני יכולה להגיד לך שהלוואי והייתי יכולה לתקן הרבה יותר החלטות מההחלטות שאני תיקנתי. אגב, בואו נזכור שאנחנו מדברים על החלטות שהיו לפני שמונה חודשים. תראו מה קרה בחודשים האחרונים כשראש הממשלה קיבל את ההחלטות לבד מול ועדת החוקה", אמרה, "אז לבוא ולהפיל את הכל על משהו שקרה לפני שמונה חודשים שבאמצע עוד היה סגר?".

"אני רוצה להגיד לכם רק דבר אחד: כשאנחנו נרכיב את הממשלה תקום ועדת חקירה ממשלתית, והיא תחשוף את כל המחדלים שהיו כאן בניהול המשבר, והציבור ידע את האמת. הוא ידע מי באמת אחראי לכישלון שהיה כאן לאורך כל השנה האחרונה", תקפה, "הייתי מקבלת את אותן החלטות, ההחלטות שלי היו נכונות לאותו הזמן, בדקנו את הדברים עם גורמי משרד הבריאות - גם ראש הממשלה ידע שההחלטות היו נכונות, ואפילו יואב קיש אמר את זה".