חבר הכנסת מאיר כהן ממפלגת יש עתיד, התראיין הבוקר (ראשון) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM ושוחח איתם על היום לאחר הבחירות לכנסת ה-24, אז תשב יש עתיד למו''מ עם יתר המפלגות על מנת לדון בהרכבת הממשלה. כהן טען כי כל האופציות על השולחן, ושהוא עצמו אינו פוסל ממשלת רוטציה, למרות שסירב להתחייב כי יו''ר מפלגתו, יאיר לפיד, יהיה מוכן לוותר על להיות הראשון ברוטציה ולתת את התפקיד לנפתלי בנט.

בתחילת הריאיון התייחס כהן לאמירותיהם של פוליטיקאים ממפלגות תקווה חדשה וימינה, לפיהן לפיד לא יוכל להרכיב ממשלה בראשותו, למרות מספר המנדטים של יש עתיד בסקרים. "הייתי ממליץ לכל הפוליטיקאים ללמוד מעט צניעות ולחכות לתוצאות הבחירות. צר לי שהדברים נאמרו, יש הזדמנות פז להחליף את הממשלה ולייצר כאן ממשלה שהיא לא של איתמר בן גביר ובנימין נתניהו. אני חושב שאנשים יצביעו לפיד כי הוא האלטרנטיבה היחידה כדי לייצר ממשלה טובה", אמר כהן.

יאיר לפיד (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)
יאיר לפיד (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)

"אני לא שמעתי את גדעון סער אומר שהוא לא ישב עם לפיד, אני חושב ואני מציע לחבריי לראות מה קורה לאנשים שאומרים 'רק אני יכול', רק לפני חודש ראינו את ראש עיר הכי טוב בארץ אומר שיש רק שני מנהיגים בארץ, הוא ונתניהו וראינו איפה הוא סיים", המשיך חבר הכנסת וציין כי למרות האמירות מתקווה חדשה, הוא מאמין שזו טקטיקה בלבד.

כהן אמר כי לכל אורך הדרך יש שיחות בין שלושת המפלגות אך סירב להתחייב כי לפיד וסער יעניקו לבנט את ראשות הממשלה כשהוא ראשון ברוטציה, על מנת למנוע בחירות חמישיות. "אין לי ספק שהמספרים של יש עתיד בתוצאות האמת יהיו גבוהות מהסקרים, אך אני לא פוסל רוטציה. בנט ראשון? נדבר על כל האפשרויות אחרי הבחירות", התעקש כהן.

כהן התייחס גם לשתיקתו של יו''ר מפלגתו בתקשורת, ואמר כי "לפיד לא מתחמק מהתקשורת, הוא מדבר כל יום עם אלפי אנשים, אני מעדיף את מי שאומר את מה הוא מתכוון לעשות, מאשר את מי שרץ לאולפנים ומשמיץ את היריבים שלו. אתם מכירים אותו, אני חושב שכשצריך לדבר הוא אומר כל מה שצריך ובחדות. אתם מוזמנים לשמוע אותו ואני משוכנע שבימים הקרובים אנחנו נשמע אותו גם בכל המהדורות ובכל מקום. זכותנו להכין את השטח לפי ראות עינינו".