ח''כ יאיר גולן שוחח היום (ראשון) עם אראל סג''ל ויריב אופנהיימר ב-103FM והבהיר כי בניגוד לשותפו למפלגה, ח''כ ניצן הורוביץ, הוא אינו מסכים עם פתיחת החקירה נגד ישראל על ידי בית הדין הפלילי בהאג, ובפרט על פעולותיה של ישראל במהלך מבצע 'צוק איתן' בשנת 2014.

יאיר גולן

הוא הסביר כי הוא עמד בראש הצוותים שהיו אמונים על חקירת התלונות נגד החיילים שהתקבלו בזמן המבצע ואמר: "על כל תלונה נתנו הסבר מדויק, כשעזבתי נשארו תיקים בודדים שלא זכו לתשובה. ישראל יודעת לחקור את עצמה ויש אמון בינלאומי במערכת המשפט הישראלית".

 "ישראל עושה טעות חמורה לגבי מה שקשור לאינטרס הישראלי. אין מקום להביא את צה''ל למשפט הבינלאומי בהאג", אמר חבר הכנסת, שהוסיף כי "גם כשעושים טעויות, אנחנו יודעים לחקור. זה לא נעשה כחלק מאיזה רצח עם".

ח''כ התעקש כי הוא ויו''ר מפלגתו עדיין חברים טובים שמשתפים פעולה. "מן הצד השני לעומת זאת, אנחנו לא חייבים לחשוב אותו דבר בהכל. אני מסכים עם ניצן שצריך להיפרד מהפלסטינים, אבל אני לא חושב שצריך להביא את זה לבית הדין הפלילי בהאג", אמר גולן, שהוסיף כי המספר הגבוה של הפלסטינים שצה''ל טען כי הם אזרחים שנהרגו בצוק איתן, נובע מכך שחמאס הפעיל ירי שיטתי מתוך האוכלוסייה וישראל הייתה חייבת להתגונן.