שר האוצר ישראל כ"ץ התראיין הבוקר (שני) לתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM ושוחח איתם על התוכניות הכלכליות שבנה משרד האוצר כחלק מהניסיון לצאת ממשבר הקורונה. כ"ץ התעקש כי התוכנית שבנה, לעידוד מובטלים וותיקים לחזרה לשוק העבודה, עוכבה על ידי יועמ''ש המשרד "כמה ימים יותר מדי", מה שמנע את העברתה.

"בפני היועמ''ש מונחות שתי החלטות לאישור באופן מיידי. הוצאת תוכנית תמריצים, שעבר קיימת ואנחנו רק מחכים לאישור כדי להניע אותה. מעבר לזה, יש קופסת חירום לאומית בגובה 7 מליארד שקלים לרכישת חיסונים נוספים. גם זה מתעכב. רצינו לאשר את זה בממשלה אתמול, אבל טרם קיבלנו תשובה, זה לא יכול לחכות להקמת ממשלה, מדינות אחרות מתחרות איתנו על החיסונים ואנחנו עלולים לא לקבל אותם", הסביר שר האוצר, שטען כי למרות טענות המשפטנים, לא מדובר בכלכלית בחירות.

כ"ץ השיב גם לביקורת העיתונאים, על כך שתוכנית החל"ת של משרד האוצר נכשלה וטען כי "התכנית עובדת, מדובר בהצלחה והיא לא תשתנה עד יוני. אני מסתובב בעסקים הקטנים ובקניונים, הם קיבלו מענק אחד ומודים שזה הציל אותם. זה כישלון? כל דבר בזמנו. זה סיפור שהציל חיים, במקום לשלוח מיליון אנשים לרחוב".

חבר הכנסת מהליכוד נשאל על אמירתו האחרונה של מנהיג הליכוד, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאמר למסעדנים "תבואו עם כל החברים שלכם לצאלח א-דין", אמירה שהושוותה לקריאת טראמפ לתומכיו לעלות על הקפיטול בארצות הברית. על כך השיב כ''ץ: "הוא לא התכוון לכך בצורה הזו. הוא התכוון שאם המערכת המשפטית מונעת סיוע בגלל טענת בחירות, אז זכות האזרחים למחות נגד זה".

לבסוף, שר האוצר התייחס לעניין הגירעון והסביר כי הוא דווקא נמוך מהצפוי. "החשב הכללי תיאר לי את הנתונים, כלכלת ישראל חזקה וכולם משבחים את ההתמודדות שלנו עם המשבר. כל אחד אומר שהוא יביא דברים מסינגפור או זימבבואה, אבל אני, לעומת זאת, עשיתי מהפכה במשרד התחבורה וכעת באוצר", סיכם כ"ץ.