על פי הסקרים האחרונים, מסתמנת מגמה לפיה מפלגת ימינה עוברת את תקווה חדשה של גדעון סער, מה שצפוי להקשות עוד יותר על רצונו של סער להיות זה שיקים את הממשלה. הבוקר (שלישי) בראיון לגדי נס ברדיו צפון 104.5FM, הוא הזהיר כי אם הוא לא יצליח להקים ממשלה, יהיו בחירות חמישיות. 

בתשובה לשאלה האם הוא מדואג בעקבות סקר 103FM שפורסם הבוקר, ובו ימינה עוברת את תקווה חדשה, אמר סער כי "התמודדנו בחיים ובחיים הפוליטיים עם דברים קצת יותר קשים מסקר. הקמתי את תקווה חדשה לפני שלושה חודשים כדי להביא שינוי למדינה שהכל תקוע בה ואף אחד לא רואה את אזרחי המדינה ועל זה אני נלחם ויש איתי אלפי אנשים בארץ. אני משוכנע שהציבור חושב שצריך שינוי ומי מתאים להוביל את המדינה ואת השינוי הזה. אני שומע איך כולם פוסלים את כולם. אותי, בינתיים, אף אחד לא פסל ואני מאמין שאני יכול להקים ממשלה יציבה אם תהייה תקווה חדשה חזקה". 

על הירידה בסקרים אמר סער והתמיהה לגבי האפשרות שכך הוא יקבל את הרכבת הממשלה, אמר סער כי "זה בדיוק העניין. שבוע שעבר הייתי 14 ושבוע הבא אני לא יודע כמה יהיה. הבחירות הן עוד שבועיים. אני לא יכול לחיות על פי מטוטלת הסקרים וזה לא הדבר צריך להדאיג את אזרחי ישראל היום. אם תקווה חדשה לא תהייה חזקה אתה יודע מה המשמעות? בחירות חמישיות. כשתקווה חדשה הייתה חזקה לא הייתה שאלה מי יחליף את נתניהו, מה שלא ברור לגביי לפיד ואנשים אחרים. לכן מי שרוצה שינוי חייב לחזק את תקווה חדשה. אני נגורם היחיד במערכת הפוליטית שיכול להקים קואליציה של 61 חברים בכנסת. אני שומע שבנט לא ישב עם לפיד, ליברמן ולפיד אומרים אנחנו לא ניתן לבנט וכן הלאה. הגורם היחיד שיכול לאחד זה אני. אנחנו נפעל להגיע למספרים חזקים". 

סער חזר והבהיר כי לא ישב בממשלה שבה יושבת או תומכת מבחוץ הרשימה המשותפת, כפי שטען יאיר לפיד: "לא נסכים ולא נהייה חלק בשום דרך ובשום אופן בממשלה שהרשימה הערבית המשותפת היא חלק ממנה או תומכת בה מבחוץ. אין שום אפשרות כזאת. אני מאמין שגם בנט לא ילך לזה".

לאחר מכן התייחס סער ליריבות מול ימינה ומתח ביקורת על נפתלי בנט בשל המתקפות שלו נגד תקווה חדשה: "אני מאוד מצטער שמהיום הראשון שתקווה חדשה קמה בנט עלה באותו היום ותקף אותנו. הם לא מפסיקים ללכלך בדיבור לא מקובל". הוא התייחס לדברים של ח"כ מתן כהנא, שהשווה את תקווה חדשה לשפנפני סלע ועקץ בחזרה: "הוא מכהן כמה חודשים בכנסת ישראל, אני יותר מ-20 שנה. אני צריך לרדת לסגנון הנמוך הזה? יש בהם תסכול כי לפני שקמנו הם היו גבוה בסקרים ולקחנו להם את הצעצוע. אלו תגובות שמעידות על היעדר שיקול דעת ואני לא מתכוון לנהל שיח כזה. בנט וחבריו לא שוללים שהם ילכו עם נתניהו ואני אומר מי שגרם לארבע מערכות בחירות, איתו לא תקום יציבות במדינת ישראל".  

עוד קודם לכן הבוקר שוחח חבר מפלגת תקווה חדשה ח"כ זאב אלקין עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM על תוצאות הסקר שבו מפלגתו קיבלה את מספר המנדטים הנמוך ביותר מאז הקמתה והודה: "אנחנו לא יכולים להרכיב ממשלה לפי הנתונים כרגע".

"האם אנחנו יכולים להרכיב ממשלה עם הנתונים בסקרים כרגע? התשובה היא לא. אם נישאר בכאלה נתונים כנראה שהמדינה תלך לבחירות חמישיות או שנתניהו יישאר ראש הממשלה", אמר.

אלקין הוסיף: "יש אופציה שגוש נתניהו ימינה יגיע ל־61. במצב כזה נשרת את הציבור מהאופוזיציה. האפשרות השנייה היא בחירות חמישיות והשלישית היא שנרכיב ממשלה".

אלקין התייחס גם לאפשרות שיו"ר יש עתיד יאיר לפיד יקים ממשלה אך דחה אותה בתוקף: "ברגע שכל מפלגות הימין פוסלות את לפיד, אין לו אפשרות להקים ממשלה, לא משנה כמה מנדטים הוא יקבל". 

כאמור, על פי סקר מנדטים שערך עבור 103FM מכון פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר, נפתלי בנט וימינה מתחזקים במנדט ומגיעים ל־12 מושבים על חשבון גדעון סער ומפלגת תקווה חדשה, שירדו ל-11 מנדטים, נתון שפל מאז הקמת המפלגה.

בסקר עלה גם כי יש עתיד ממשיכה במגמת ההתחזקות העקבית שלה ומגיעה ל-20 מנדטים בעוד הליכוד שומר על כוחו עם 28 מנדטים, ולפיכך - הפער בין לפיד לנתניהו נמוך מתמיד, ועומד על 8 מנדטים בלבד. גוש החרדים רושם נתון שפל של 14 מנדטים, לאור היחלשותה של יהדות התורה ל-6 מנדטים. מנגד, ישראל ביתנו עולה ל-8 מנדטים. העבודה של מרב מיכאלי שומרת על 6 מנדטים, כחול לבן עם 5 מנדטים, הציונות הדתית עם 4 וכך גם מרצ, שלפי סקר זה עוברת את אחוז החסימה. 

מהליכוד נמסר בתגובה לדבריו של אלקין: "גם אלקין כבר מבין שאין לגדעון סער איך להקים ממשלה בלי לתת ליאיר לפיד להיות ראש ממשלה".