ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז הערב (שלישי) במהלך ראיון לגל"צ כי ישקול לקיים עימות מול יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, באם זה יודיע באופן רשמי על התמודדותו לראשות הממשלה. 

"אני בהחלט מוכן לשקול עימות עם יאיר לפיד ברגע שבו הוא יחליט להפסיק להסתתר מאחורי בנט וגדעון ויגיד את האמת: הוא מתמודד על ראשות הממשלה. בזמן שאנו יוצאים מהקורונה וחייבים לשקם את הכלכלה שלנו אנחנו צריכים להחליט מי יהיה ראש הממשלה הבא יהיה - לפיד או נתניהו. לפיד, שהיה שר האוצר הגרוע בתולדות ישראל, או אני שכבר חילצתי את ישראל משני משברים כלכליים".

ביש עתיד, למרות ההערה של נתניהו, בחרו להתעלם ולא הגישו תגובה רשמית לדבריו. בתוך כך, בתום הריאיון, יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער בחר להשיב ראשון לקריאה ואמר: "ביבי, אל תתחבא מאחורי לפיד. ממה אתה מפחד? בוא לעימות". עם זאת, מטעם מפלגת יש עתיד טרם הושמעה תגובה.

קריאתו של נתניהו לעימות פוטנציאלי מגיעה ברקע הריאיון שנתן לפיד בוועידת המשפיעים לפני יומיים, שם התייחס לאפשרות של עימות נגדו ואמר: "אני רוצה להסתכל לנתניהו בעיניים ולומר לו 'איך העזת לבקש הטבות מס כשכל המשק במצב כלכלי קשה'". כמו כן, מוקדם יותר היום, חבר הכנסת אלעזר שטרן אמר במהלך ריאיון עם בן כספית וינון מגל ב-103FM: "למה ביבי לא מוכן לבוא לעימות עם לפיד, מה הוא משתפן? הוא פוחד?".