האם קיים הסכם סודי בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו? העיתונאי דן רביב שוחח הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב על הסרטון שפרסם אמש, בו נראה המשנה למנכ"ל התעשייה האווירית לשעבר, דוד ארצי, טוען שראה חוזה שערך עו"ד דוד שומרון בין ראש הממשלה נתניהו ורעייתו שרה נתניהו, ובו נקבע, לטענתו, כי היא זו שתמנה את ראש המוסד, הרמטכ"ל, והשב"כ. בשיחה פרש ארצי את גרסתו, ורביב סיפר על השתלשלות האירועים שהובילו לחשיפת המקרה מלפני 20 שנה, שבועיים לפני הבחירות.

"הסיפור הזה מתחיל בצורה מאוד מעניינת", טען ארצי. "שר הביטחון לשעבר פרופ' מישה ארנס ביקש ממני לקנות לנדבנית הישראלית גיטה שרובר מסוק, כיוון שהיא עזרה לו בכל מיני תרומות שהוא לא היה מסוגל להוציא מהמערכת. התאים לי מאוד, ויחסי עם גיטה מאוד התקרבו, למעשה בתקופה הזאת הייתי האיש הכי קרוב אליה".

ארצי סיפר גם כי שמע על שמרון מפיה של שרובר: "יום אחד היא אומרת עוד מעט יבוא מישהו שהוא איש לא חכם, ואיש שאני לא מעריכה, אבל אבא שלו ארווין ביקש ממני שאני אעזור ואני מעסיקה אותו בריטיינר קבוע בסכום גבוה מאוד. הנה הופיע דוד שמרון, היא הכירה ביני לבינו, הוא היה מולה מאוד מפוחד וככה עברו כמה חודשים, אולי שנה. יום אחד הוא מצלצל אליי, הוא נשמע לי בטלפון מאוד נרעש, שאל אם אפשר להיפגש אמרתי כן בקפה במדרחוב בכפר סבא".

"בפגישה האיש עומד מולי עם דמעות ואומר 'דוד היא פיטרה אותי האיש היחיד שיכול לשכנע אותה שאני אמשיך זה אתה'", המשיך ארצי. "ואז להפתעתי, מהתיק שלו החום המרופט הוא מוצא לי הסכם ואומר 'אני לא טיפש, אם ביבי ושרה נתניהו לקחו אותי לעשות להם חוזה אז מישהו כמו ראש ממשלה מעריך אותי'. הוא מוציא לי את ההסכם ונותן לי לקרוא. אני הופתעתי מאוד שהוא הראה לי את זה, ובאמת הוא שכנע אותי, הלכתי לגיטה והיא לקחה אותו חזרה".

ארצי הוסיף וטען: "ההסכם עסק גם בנושאים לוגיסטיים כמו מסעדות, ספר, וכו'. אז הגעתי לסופו של ההסכם וכתוב שהגב' מאשרת את הרמטכ"ל, את ראש השב"כ ואת ראש המוסד. אני מדבר על שנת 1999. הניסוח המדויק, עד כמה שאני זוכר, היה ששרה נתניהו מאשרת את שלושת האנשים האלה. זה היה דרך אגב סעיף אחד לפני האחרון, ההסכם היה 15 עמודים".

דן רביב סיפר כיצד הגיעה העדות, לכאורה, לידיו: "אנחנו נפגשים כחברים קרובים מעת לעת, אני לא פוליטיקאי ושנים לא עיתונאי, פתאום נדלקו לי המיצים העיתונאיים ואמרתי לו 'דוד תעצור, עכשיו אני לא חבר שלך אני עיתונאי. מה שאתה אומר לי לא ייאמן'. גם לא האמנתי שהסקופ הגדול של החיים שלי יגיע אליי כשאני לא עיתונאי עם מסמך שכלל לא חיפשתי".

רביב המשיך: "הבנתי ממנו שהוא היה עובד מדינה, אחרי שלא ישן כמה לילות מחומרת העניין, הוא לא רצה לצאת החוצה, במשך השנים זה היטשטש - לא בזיכרונו אלא מבחינת הרצון לצאת, עד שבשיחה אגבית בקפה בכפר שמריהו אני אומר לו 'דוד עד לפה' ואני מחיש אותו בגלל חומרת העניינים, צילמתי אותו, לאחר מכן הלכנו לחזר אחרי כלי התקשורת הגדולים בישראל".

והם חששו לפרסם את האירוע הזה כי לא ראו את המסמך בעיניהם, אם הוא קיים.
"הכתבים אמרו, הייעוץ המשפטי אוסר עלינו לפרסם את זה אבל הייתי בטוח לחלוטין, אני מכיר אותו עשרות שנים, אמרתי דוד דובר אמת. מה גם שזה גובה בשני פוליגרפים שנעשו על ידי שני הכתבים הבכירים שפנינו אליהם. בשניהם דוד יצא דובר אמת, אני זוכר את הרגע בו הפוליגרף פתח את הדלת, ניצב מאחורי הכיסא ואמר 'אמת דיבר'. עד אז חשדתי, אבל פתאום הרגשתי שזה חובה שהסיפור הזה ייצא החוצה ובמקרה הוא ייצא בתזמון הזה, אבל לא מטעמים פוליטיים או אחרים".

על עיתוי הפרסום של העדות, שהוקלטה לפני תשעה חודשים ועוסקת באירוע מלפני 20 שנה, אמר רביב: "אנחנו חיזרנו מזמן אחרי כל הפתחים ופיזרנו קלטות של הריאיון הזה בין חברים, אני לא יודע מה זה דיגיטל, לא ערכנו את זה. אחד החברים החליט לערוך את זה ולהוציא את זה ליוטיוב. אז החלטתי לתת את כל הגיבוי ואת שמי לפרסום הזה בכל דרך שאני יכול".

על התגובות שקיבלו בעקבות הפרסום סיפר רביב: "אני לא נמצא בדיגיטל כי זה מעל יכולתי אבל אני מבין שמתנהלת שם סערה גדולה שמציפה את הארץ. לתדהמתי, כי אני ממש לא בתוך הרשתות, מישהו אמר לי שהפכנו להיות כוכבי רשת ואני בקושי יודע מה זה. כלי התקשורת מתחילים לאט לאט לזחול לכיוון שלנו, אחד הכתבים שהצענו לו אמר בשידור שהוא מצטער שהשמיט את הסקופ הגדול. כי זה הסיפור הגדול, מישהו שראה מה כתוב בהסכם בין בנימין נתניהו לפי דברי דוד לבין רעייתו שרה לפי דברי דוד. אני משוכנע שהוא דובר אמת".

שמרון הכחיש את הפרסום ומסר בתגובה: "הסרטון שהפיץ דוד ארצי ברשתות החברתיות הוא שקר וכזב. מעולם לא ערכתי הסכם כזה לבנימין ושרה נתניהו, לא ראיתי הסכם שמישהו אחר ערך, וממילא לא הראיתי הסכם כזה לאיש. גם הסיפור של ארצי על ההסכם שלי עם גיטה שרובר הוא שקר וכזב. לא היה ולא נברא. את גיטה שרובר ייצגתי בתחומים רבים ומגוונים במשך 18 שנה ומשרדי ייצג אותה אף קודם לכן במשך כ-20 שנה נוספות. לא ביקשתי מארצי להחזיר אותי לשירותה, ואף לא חזרתי, אלא ביצעתי העברה מסודרת לעורכי הדין שהחליפו אותי. דבריו של דוד ארצי שקריים ובכוונתי להגיש נגדו תביעת דיבה".

ארצי התייחס לתגובתו של שמרון ואמר: "במקום שיגיד תגובה כזאת שילך למכונת אמת כמוני ונראה את התוצאות. אני הולך מפה עד איטליה ברגל אם הוא יקבל נקודה אחת במכונת אמת. אם אתה מדבר איתו, לפני ארבעה חודשים הוא הזמין אותי למשרד וניסה לשחד אותי. במשרדו בתל אביב הוא אמר לי 'דוד תשמע, דיבר בטובות אתה יודע אני מתעניין במטוסים, אתה המומחה בארץ למטוסים מה דעתך יש לי כמה אנשי עסקים נקים חברה ונסחור?' אמרתי לו תודה דוד, אני מבין למה אתה חותר".

"לא הגענו ללהכחיש, הוא הציע לי בטובות, ידעתי שבסוף הוא יגיד 'תרד מכל העניין' במשרדו. הוא לא הגיע לזה כי אמרתי עד כאן זה לא מעניין אותי, הבנתי לאן אתה חותר, תודה, אני הולך. תשאל על הפגישה לפני ארבעה חודשים במשרדו בתל אביב ותבין כמה הוא מרמה. לפי דעתי הוא רועד מפחד. אני מוכן עוד פעם למכונת אמת יחד איתו, תציע לו את זה, שנלך שנינו. במקום תביעה, לאיים, זה לא מפחיד אותי. אני אדרוש פיצויים על עוגמת הנפש שהוא לוקח אותי למשפט על דבר שהוא יודע שהתקיים".

שמרון מסר בתגובה לריאיון ב-103FM: "תוגש נגד מר ארצי תביעת דיבה. גם הדברים הנטענים כאן הם שקר נתעב. לאיש כנראה אין גבולות".

לשכת ראש הממשלה מסרה: "שקר מוחלט וממוחזר שיטופל משפטית".

נציין כי לפי ממצאי בדיקת פוליגרף שערך בן כספית לדוד ארצי, עלה כי לא נתגלו סימנים שמעידים על אמירת שקר בשאלות הרלוונטיות, הדובר אומר אמת בגרסתו, הוא קרא ועיין בהסכם בין בנימין לשרה נתניהו וציטט את הסעיף בהסכם ששרה תאשר מינוי של ראש השב"כ, המוסד והרמטכ"ל.