העיתונאי יגאל רביד חי  בחו"ל, אך עדיין עובד בארץ ומשלם מיסים לשיטתו. למרות זאת, המדינה מונעת ממנו את היכולת להצביע בבחירות ולהשפיע. הוא שוחח על כך הבוקר (רביעי) בתכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM, התלונן על הסיטואציה וניסה לשרטט מתווה הוגן, בו מי שעדיין משלם מסים וביטוח לאומי בארץ כן יוכל לבחור, גם אם גר בחו"ל. 

רביד פתח את דבריו ואמר: "אני רוצה לדבר על משהו חשוב, אנחנו הולכים לבחירות מספר 4 בשנתיים האחרונות ויש פה הרבה מאוד ישראלים שחיים כאן. חלק נמצאים פה ברילוקיישן, יש עשרות אלפי סטודנטים ישראלים ברחבי העולם. אנשים שחשוב להם לקיים את חוק יסוד ההצבעה בישראל, להיות חלק מהדמוקרטיה. אני רוצה להבין רבותיי, למה לא נותנים לישראלים להצביע בחו"ל לתושבים כמוני שמשלמים מיסים בישראל כל השנים? אני עדיין עובד בארץ".

הוא הוסיף: "אם אני חי בטבריה ומקום ההצבעה שלי בתל אביב המדינה נותנת לי כרטיס, אני נמצא כרגע בחו"ל. למה 108 מדינות נותנות אפשרות בחירה גם למי שגר בחו"ל, ראית את רחוב הירקון בתל אביב בזמן הבחירות בבריטניה? צרפת?".

כשנשאל איך מבדילים בין מי שברילוקיישן לבין מי שאין לו כל זיקה למדינה, ענה: "התשובה היא תושבות. יש מושג שנקרא ניתוק תושבות. אדם שלא עשה ניתוק תושבות, כלומר משלם מסיים וביטוח לאומי יכול להצביע. אני לדוגמה משלם על קופת החולים בארץ". 

עוד הבהיר כי למרות התרעומת האישית שלו, ""רוב הישראלים שגרים בחו"ל עשו ניתוק תושבות. אני לא אומר שלכולם צריך לתת את הזכות הזאת". לבסוף, ציין כי המהלך הזה דווקא יעניק יתרון לטובת הימין הישראלי..