היועץ האסטרטגי ישראל בכר שוחח היום (רביעי) עם אראל סג"ל ויריב אופנהיימר בתוכניתם ב-103FM על מצבן של המפלגות השונות לקראת הבחירות המתקרבות וניתח את התחושות בימין, במרכז ובשמאל. "כשאתה מסתכל על גוש המרכז-שמאל אין שם תחושה שהם הולכים לנצח את הבחירות. בנט הוא האיש הכי חזק במערכת הפוליטית היום והוא יכריע".

על היחלשותה של תקווה חדשה של גדעון סער אמר: "הכול שאלה מה המטרה, אם המטרה היא לנצח ולהגיע לראשות הממשלה כמובן שישנה בעיה. אם המטרה להיות זרז לשינוי קואליציוני בהחלט הם עדיין במשחק. לכן, אני חושב שכדאי שנחכה קצת לסוף הבחירות כי עדיין יהיו שינויים אלקטורליים. הבחירות התחילו רק כרגע, בימים האחרונים, לכן יהיו עוד שינויים ונתחיל לראות אותם בימים הקרובים".

על מגמת ההתחזקות של יש עתיד ויאיר לפיד אמר: "כשאתה מסתכל על המרכז-שמאל אתה רואה שאין תחושה שהמרכז שמאל הולך לנצח את הבחירות, הם די סקפטיים לגבי זה. האם האנרגיה מכוונת ללכת להצביע ללפיד? זה לא שם. נתניהו מנסה לייצר את האנרגיה הזאת בשבילו ובשביל לפיד כיוון שהוא רוצה שהוא יעלה במנדטים. לפיד בהחלט עולה לכן מתחילה זרימה אליו, האם היא בשיאה או יכולה להיות בעוצמה חזקה? ודאי שהיא יכולה. אם יהיה עימות בין נתניהו לבין לפיד, מן הסתם לפיד פחות ירצה, נתניהו שווה לו לשקול לנסות את זה. כל אחד עושה את האסטרטגיה שנכונה לו כרגע".

הוא הסביר כי "לפיד רוצה שמפלגות אחרות בתוך הגוש לא יפלו עקב גדילה שלו, זה כל האסטרטגיה שלו. הוא מטרגט מתחת לפני השטח קהלים שהוא רוצה להביא כדי שיצביעו לו, הוא לא רוצה להיכנס לקמפיין חזק מול הליכוד. מצד שני יש גם יריבים, נתניהו עושה את העבודה מהצד השני ואומר 'אל תתבלבלו, יש קמפיין ביני לבין לפיד' ויש אמת בדבר, זו לא טענה מופרכת של נתניהו. הוא אומר בסופו של יום אם נתניהו לא ראש הממשלה, מי? לפיד עם בנט או לפיד עם מישהו אחר, אין אלטרנטיבה אחרת".

בשאלה האם היה ממליץ לנתניהו ללכת לעימות מול לפיד ענה: "חד משמעית כן. אני חושב שאם אתה רוצה לייצר תא הקרב שהוא רוצה לייצר, עימות הוא בהחלט כלי נכון וראוי".

על ההתחזקות של בנט אמר בכר: "אני לא רואה מציאות של ממשלה בראשות בנט בלי מרצ ובלי מישהו אחר, המספרים לא מתכנסים זה או בנט עד מרצ, וגם בספק אם יהיו להם 61 בלי הערבים, ספק גדול. נכון לאתמול בסקר זה לא מתקיים, הגוש היה אתמול 58 בסקר. לגבי המהלך בו מציעים לבנט ראשות ממשלה ראשון, האם הוא יעמוד בפיתוי להיות ראש ממשלה ראשון בממשלת מרכז-שמאל? אני חושב שלליכוד יכולה להיות תשובה מאוד טובה, יכולים להציע לו להיות ראשון".

בכר הסביר: "בסוף מה האלטרנטיבה? בין נתניהו באופוזיציה כשמוקמת ממשלה עם חלקים מהימין בין לשבת יחד בממשלת רוטציונית עם בנט גם אם הוא ראשון? אני חושב שהבחירה די ברורה מבחינה לוגית ריאלית. מה יחליט בנפשו? אני לא יודע. נכון שבנט הוא האיש הכי חזק במערכת הפוליטית היום והוא יכריע. יש לנו עוד 10 ימים לבחירות, המטרה של נתניהו תהיה להוריד את בנט במספר המנדטים כדי למנוע את האפשרות של להקים ממשלה מבנט עד מרצ ובכך לסכל את המהלך הזה. ולנסות להביא אותו אליו ברגע שהוא קצת יותר קטן, אם בנט יהיה במנדטים אף אחד מאיתנו לא יודע".

על המתלבטים בין סער לבנט אמר בכר: "יש סך הכול בערך 2 מנדטים היום שמתלבטים בין בנט לבין סער. משם לא תבוא הישועה של בנט לגדול באופן דרמטי. לכן אני חושב שזה לא נכון, בנט מקבל יעדים שונים טיפונת מהמרכז-שמאל, חלק גדול מרכז נוטה ימין, הצבעה אסטרטגית לבנט מהמרכז שמאל כדי להחליף את נתניהו לא תתקיים ולא מתקיימת כרגע".

"גם אם בנט יתחזק, אני לא חושב שהוא ייתפס כמנהיג במרכז שמאל, מהסיבה הפשוטה שכרגע לפיד נמצא כפרונט ראנר, הוא ממשיך לעלות אז למה שבנט ייתפס כמנהיג המרכז-שמאל?", סיכם.