13 ימים לבחירות לכנסת ה-24: סקר מנדטים שפורסם הערב (רביעי) ב"חדשות 12" ונערך על ידי מכון "מדגם" בראשות מנו גבע ובשיתוף iPanel, מציג ארבע מפלגות שמתנדנדות סביב אחוז החסימה, וטוען כי נפילה של אחת מהן או יותר צפויה לשנות את התמונה כולה.

על פי הסקר, לו הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה זוכה ב-28 מנדטים - מנדט אחד פחות מהסקר האחרון שפורסם ביום ראשון,  יש עתיד בראשות יאיר לפיד נחלשת אף היא במנדט אחד ויורדת ל-19, ימינה בהנהגת נפתלי בנט היא המפלגה השלישית בגודלה שמתחזקת ל-13 מנדטים ותקווה חדשה בראשות גדעון סער ניצבת אחריה ומקבלת11 מנדטים, לאחר שבסקר האחרון המפלגות קיבלו 12 מנדטים כל אחת.

בהמשך הרשימה: הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה עם 9 מנדטים, ש"ס בהנהגת אריה דרעי עם 8, ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן ויהדות התורה בראשות משה גפני עם 7 מנדטים כל אחת, העבודה בראשות מרב מיכאלי עם 6 מנדטים ושלוש מפלגות עוברות את אחוז החסימה אך קרובות אליו: הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ', כחול לבן בהובלת בני גנץ ומרצ של ניצן הורוביץ - כל אחת מהן עם 4 מנדטים. 

המפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה: רע"מ בהנהגת מנסור עבאס קרובה מאוד לעבור עם 3.1% תמיכה - ואחריה המפלגה הכלכלית החדשה בראשות ירון זליכה עם 2.1% - מפלגה שבאף סקר שערכנו לא עברה את אחוז החסימה ושעם תחילת מערכת הבחירות, אף הייתה קרובה יותר לעבור - זאת בניגוד למצב כיום. 

60 מנדטים לגוש תומכי נתניהו - יחד עם בנט 

עוד עולה מהסקר, כי גוש תומכי נתניהו ביחד עם ימינה קרוב מאוד ל-61 מנדטים שיאפשרו לו להקים ממשלה: לנתניהו יש 47 מנדטים שתומכים בו (הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית) ואם מצרפים אליהם את ימינה של בנט עם 13 המנדטים שלה - יש לגוש הזה 60 מנדטים - מרחק של מנדט אחד בלבד מהקמת ממשלה. גם בסקר הקודם שערכנו, לגוש הזה היו 60 מנדטים. 

לגוש מתנגדי נתניהו, לעומת זאת, יש אפשרות להקים ממשלה - אם בנט יחבור אליו. לגוש המפלגות הזה יש 60 מנדטים (יש עתיד, תקווה חדשה, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו, העבודה, כחול לבן ומרצ) - אך אם מורידים את הרשימה המשותפת מהספירה ומוסיפים את ימינה - יש לגוש 64 מנדטים שיאשפרו להקים ממשלה, אך כזו שתשתרע מימינה ועד מרצ. 

במענה לשאלה את מי היו מעדיפים שיהיה ראש הממשלה ענו הנשאלים כך: 35% השיבו בנימין נתניהו, 20% יאיר לפיד, 12% גדעון סער ו-10% נפתלי בנט. 15% מהנשאלים השיבו שהם לא מעדיפים אף אחד מהם ו-8% אמרו כי הם לא יודעים.

המשתתפים  גם נשאלו האם הם מסכימים עם האמירה של ראש הממשלה נתניהו בריאיון לרשת "פוקס ניוז", לפיה משבר הקורונה מאחורינו. 71% השיבו שהם לא מסכימים, 24% השיבו שהם מסכימים. בקרב מי שמגדירים את עצמם מצביעי ימין, 63% נטו לא להסכים עם האמירה, לעומת 33% שנטו להסכים.