12 יום לבחירות, ולפי הסקרים תנודות המנדטים בין הגושים הן מזעריות. עדיין הכל פתוח, ותלוי בעיקר במפלגות הקטנות ובשאלה אם הן יעברו את אחוז החסימה. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו תוקף: "אתם מדמיינים שמישהו ימנע ממני להביא סיוע כלכלי בגלל בחירות?" (קרדיט: ללא)

בליכוד ממשיכים בכל הכוח את קמפיין השטח שמתנהל תחת הכותרת "זה או נתניהו או לפיד", ומכוונים אל יו"ר יש עתיד, ההולכת ומתבססת כראש חץ בגוש השני, המכונה "גוש השינוי". 

במפלגות גוש השינוי מצביעים על היכולת החזקה שיש לליכוד ולעומד בראשו נתניהו לקבוע את סדר היום הפוליטי שאיתו שאר השחקנים נאלצים להתמודד.

בתקווה חדשה בראשות גדעון סער, שמצבה בסקרים מתדרדר, מחפשים את הדרך לעצור את המגמה. סער, שבתקופת היותו חבר כנסת בליכוד הדגיש כי נתניהו כשיר להיות ראש ממשלה גם לאחר שהוגשו נגדו כתבי אישום, התייחס אתמול לאפשרות של חקיקת חוק שימנע מנתניהו את המשך כהונתו. 

בראיון לערוץ 12 אמר סער: "חשבתי שלא נכון לחוקק חקיקה בנסיבות שהיו, שהייתה אז פרסונלית. לא ידעתי איך יתפתח הניסיון של נתניהו לשעבד את המדינה לאינטרסים הפרטיים שלו. היו לו 70 חברי כנסת בקואליציה והוא דרדר את המדינה לבחירות רביעיות רק כדי לא לקיים את ההסכם שהוא חתם עליו. זה שעבוד הליכוד והמדינה לאינטרסים האישיים של נתניהו. לגבי החוק, אשקול מחדש את עמדתי בסוגיה הזו ואביא את זה בפני חבריי".

בצלע הנוספת, מפלגת ימינה, מתכוונים לנצל את המסר של הליכוד "נתניהו או לפיד" ולבנות קמפיין של הישורת האחרונה שמפריך את טענת נתניהו. 

בימים הקרובים מתכוונים אנשי רשימת ימינה להדגיש בראיונות ובנאומים כי מדובר בספין של ראש הממשלה ולהדגיש: "אין ללפיד אפשרות ריאלית להרכיב ממשלה".

סיסמה נוספת שיקדמו בימינה היא "ממשלה שאכפת לה", בדגש על האכפתיות של נפתלי בנט וחבריו לעומת הפוליטיקה המקצועית והצינית שאותה, על פי קמפיין ימינה, מייצגים נתניהו וחברי רשימתו. 

ימינה, שחוותה לפני שבועות אחדים דעיכה וירידה בסקרים והצליחה לשנות את המגמה, מעוניינת לשמר את הקיים ולהגיע ליום הבחירות עם 12 עד 13 מנדטים. המפלגה עדיין נחשבת ללשון המאזניים, והיא עשויה להעניק לנתניהו את כיסא הממשלה, אבל גם ללכת עם הצד השני. 

כאמור, במפלגתו של סער עוקבים בדאגה אחרי המגמה השלילית של המפלגה בסקרים האחרונים. על פי ההערכות, הקולות שעזבו את תקווה חדשה לא חצו את גבולות הגוש המתנגד לנתניהו אלא עברו בעיקר ליש עתיד. 

במפלגה מדגישים כי ללא קשר למספר המנדטים שיקבלו, תקווה חדשה לא תצטרף לנתניהו ולליכוד בשום תרחיש שיתפתח אחרי הבחירות. 
תקווה חדשה מהווה אף היא לשון מאזניים בגוש השינוי, משום שסער מקובל על שאר ראשי מפלגות הגוש ולא נפסל על ידי אף גורם במחנה "לא ביבי". 

בתקווה חדשה סבורים כי כיוון שקיימת הבנה בקרב הבוחרים שסער הוא בעל היכולת הגבוהה ביותר לחבר בין חלקי גוש השינוי, הדבר יבוא לידי ביטוי גם במבחן הקלפי ויעניק לתקווה חדשה מספר מנדטים דו־ספרתי.

במקרה שלליכוד ולנתניהו לא יהיו 61 מנדטים להרכבת ממשלת ימין־חרדים, בגוש השינוי מבטיחים "למצוא פתרונות יצירתיים להקים ממשלה ולהגיע להבנות בין ראשי המפלגות".