עימות חריף נרשם היום (חמישי) בין בן כספית ליו"ר הציונות הדתית, חה"כ בצלאל סמוטריץ', על רקע וויכוח בנוגע לסוגיית הומוסקסואלים. במסגרת תוכניתו של בן כספית וינון מגל ב-103FM, שוחחו השניים עם חבר הכנסת. כספית שאל אותו בנוגע לאחד מהמתמודדים ברשימה, אבי מעוז. האחרון, טען כספית, הוא "גם הומופוב ויש שטוענים שהוא גם קצת גזען". סמוטריץ' לא נותר חייב ותקף בחזרה. 

"איפה אתה מסתיר את אבי מעוז?", תהה בן כספית במהלך הראיון. "אבי מעוז הוא איש נהדר", ענה סמוטריץ', "שעושה שנים רבות לטובת עם ישראל. אני שמח מאוד על השותפות שלו ברשימה שלנו. ההחלטות שלו להתראיין הן ההחלטות שלו. אני דמוקרט".  

"הוא גם הומופוב ויש שטוענים שהוא גם קצת גזען, אבל הכל בסדר", הקשה כספית על חבר הכנסת, שהגיב: "בן, אל תחלק ציונים לאנשים בסדר?". כספית שב וטען כי מעוז הוא הומופוב ושאל את חבר הכנסת סמוטריץ' האם הוא חולק עליו. 

"אגב, הוא לא רחוק מהדעות שלך", תקף כספית את סמוטריץ'. חבר הכנסת לא נותר חייב: "בן יקירי, אנחנו לא הומופובים, יש לנו פה ויכוח ערכי ותרבותי נוקב. אני משתדל שלא לפגוע באחרים ולהשתמש בכינויי גנאי כי אני מבין שזו לא הדרך, אבל יש לי ויכוח תפיסתי מול התרבות הזו וערכיה, שכן אני חסיד גדול של ערכי משפחה שמרנים. כשאתה קורא למישהו הומופוב, המטרה שלך זה לעשות דמוניזציה לעמדה שלו. אם אתה לא רוצה שאני אקרא לך סוטה אל תקרא לי הומופוב".

"נפלטה לך ההשוואה בין הומו לסוטה", הגיב כספית. סמוטריץ' הגיב להגנתו: "אתם צריכים לשאול את עצמכם האם יש לכם אומץ להתמודד עם דעות שונות משלכם או שאתם לא מסוגלים לעשות את זה בצורה אינטליגנטית, ובורחים למחוזות של שיימינג".