השר לביטחון פנים אמיר אוחנה התראיין הערב (ראשון) בתוכניתו של עודד בן עמי בערוץ 12 ותקף את היועמ''ש אביחי מנדלבליט, ואת מוסד היועץ המשפטי לממשלה. השר טען כי "בדמוקרטיה ניתן לקבל את עמדת היועץ, אך ניתן גם שלא. בסוף, ההחלטה היא של הציבור ולא של היועמ''ש". 

אוחנה אמר כי "הדבר האחרון שהיועצים שומרים עליו הוא החוק. גם אני כשר תמיד פעלתי כחוק, גם כשמיניתי ממלא מקום פרקליט מדינה או מנכ''ל למשרד המשפטים. היועצים הם אלו שאמרו שלפי הפרשנות שלהם, זה משהו אחר. מנדלבליט אמר בכנס בר אילן 'אם אנחנו לא מקבלים שהיועמ''ש הוא פוסק, אנחנו לא מדינת חוק', אני שואל, באיזה חוק זה כתוב?".

חבר הכנסת מהליכוד אף אמר כי מוסד היועמ''ש פועל בניגוד לחוק הישראלי: "אין חוק שמגדיר את סמכויותיו ומגבלותיו. כשר משפטים, בממשלת מעבר, אפילו עבור הקמת ועדת בדיקה למח''ש הם פנו לבג''ץ שעזר למנדלבליט לבלום".

בשלב זה, הוא פנה לשר הביטחון והמשפטים בני גנץ והזמין אותו לעימות טלוויזיוני: "אנחנו עומדים לבחירות, אז שהציבור יחליט. גנץ יכול לבחור כל מנחה לעימות סביב הסוגיות המשפטיות. אם הוא חושש מכך שאין לו השכלה משפטית, אני מרשה לו לשלוח את מנדלבליט פטרונו, ואני פוטר אותו מלנהוג בי בכבוד, שיעשה מה שהוא רוצה והציבור יחליט".