שר הפנים ויו"ר ש"ס, אריה דרעי, הסביר הבוקר (שני) בראיון לכאן ב' כי "אין אפשרות שתקום ממשלה אחרת", למעט כזו שבראשה עומדת מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו: "אני רוצה מדינה יהודית, שתדאג לחלשים, אני מאמין שהליכוד יוכל לייצג ממשלה כזו". עם זאת, הוא קרא לתקווה חדשה ולימינה להצטרף לממשלה שכזו: "אם היינו הולכים ביחד, אז ברור שהיינו מקימים ממשלה יפה".

דרעי הוסיף כי "אני שייך למחנה הלאומי ושאני רואה שרוב רובו של המחנה שאני משתייך אליו תומך בנתניהו, כולם רוצים אותו, איך אני אוכל ללכת עם מישהו אחר שמביא כמה מנדטים, בקואליציה שרחוקה מאוד ממני?".

כשעומת עם העובדה שישב בעבר בממשלת שמאל בראשות יצחק רבין, ציין כי בעיניו קיים הבדל גדול בין מפלגת העבודה של יצחק רבין ושמעון פרס למפלגת העבודה בהרכבה הנוכחי כיום.

בנימין נתניהו, אריה דרעי, בני גנץ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
בנימין נתניהו, אריה דרעי, בני גנץ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

הא התייחס גם לפרסומים ולחקירת המשטרה בחשד לתקיפות מיניות של יהודה משי זהב, יו"ר זק"א: "מקווה שחקר האמת יתוודע. אני מקווה שיגיעו לאמת. לא הכרתי, לא ידעתי ולא שמעתי. אני לא בקשר אישי איתו". עוד הבהיר כי "שנה אחר שנה לא מצליחים למצוא מישהו מוכשר מעדות המזרח לזכות בפרס ישראל". 

בנושא מבקשי המקלט, אמר שר הפנים כי הבחירות מונעות מהמדינה לקדם הסכמים ותכניות: "אנחנו מחכים מאוד להסכם עם סודאן כדי שנוכל להחזיר לשם מרצון אנשים. כך גם עם אריתריאה, אנחנו כל הזמן מנסים להגיע להסכמים אבל אנחנו בבחירות, אף ממשלה בחוץ לא רוצה לעשות איתנו עסקים. יש לנו תכניות עם כמה מדינות אבל שום דבר לא יכול להתקדם כשאין ממשלה יציבה".