שמונה ימים לפני הבחירות ונראה כי המפלגות הגדולות בכל גוש, יש עתיד והליכוד, מתחילות להתכונן לישורת האחרונה של הקמפיין ולכוון אותו לשתיית מנדטים מהמפלגות הקטנות יותר. היום (שני), התראיין ח''כ אלעזר שטרן ממפלגת יש עתיד בתכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM וקרא למצביעי כחול לבן, לעבור ליש עתיד.

"הם מתנדנדים על 5-4 מנדטים ואני באופן אישי לא סומך על הח''כים שלהם. יש שם אחת שתמיד ערקה מכל הבטחה שנתנה", האשים שטרן שהוסיף כי הדרך היחידה למנוע עריקות של ח''כים מהגוש להחלפת נתניהו היא להבטיח שמפלגת יש עתיד תהיה גדולה וחזקה. לדבריו, הח''כים שערקו מיש עתיד לכחול לבן בעת הקמת הממשלה, "הם בעלי פוטנציאל לעריקה נוספת עבור תפקיד".

ההתמקדות בכחול לבן מגיעה לטענתו מתוך ביטחון כי מרצ והעבודה יעברו את אחוז החסימה וייכנסו לכנסת, אך על בני גנץ וכחול לבן "אי אפשר לצפות מה הם יעשו. הפסקתי להבין את גנץ לפני שנה, אני לא סומך עליו".

כאשר נשאל שטרן מדוע יש עתיד הולכת דווקא על מפלגות השמאל, הנמצאות איתה באותו הגוש, השיב שטרן כי "מי שרוצה לשנות את המציאות, צריך 25 מנדטים. שם אנחנו רוצים להיות. העבודה ומרצ יעברו, הפרישה של פרופ' יורם יובל אולי תוביל את פרופ' זליכה להודיע על פרישה, אני מקווה לזה".

לסיום, ח''כ מיש עתיד קרא גם למצביעי הליכוד, "אשר אינם ביביסטים", לעבור ליש עתיד: "צריך להסתכל איך ראש הממשלה נכשל מול איראן ולהבין איפה עוד הוא נכשל. בניגוד לאחרים, לפיד לא זגזגן, אני הולך איתו תשע שנים, הוא לא שינה כלום בעמדותיו".