יו"ר מפלגת תקווה חדשה גדעון סער התייחס היום (שני) בכנס מעריב-ג'רוזלם פוסט לקרב ההאשמות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ימינה נפתלי בנט וקרא לבנט להודיע שלא ישב בממשלת נתניהו. 

"אני חושב שבנט צריך להתנער מהפטרונות הזו של נתניהו ולהודיע שהוא לא ייכנס לממשלה שלו ושנדרש שינוי", אמר סער. "חבל מאוד שהוא לא עושה את זה, כי המשמעות היא שבקולות ימינה יכולה לקום ממשלת נתניהו הבאה".

נתניהו במסר ליו"ר ימינה: ותר על הרוטציה

מוקדם יותר היום נתניהו פרסם סרטון חדש בו קרא לבנט להצהיר כי הוא מתחייב לממשלה ללא יאיר לפיד כחלק ממנה וללא רוטציה. "אני מתחייב שאני אקים ממשלת ימין רחבה בלי רוטציה ובטח בלי יאיר לפיד בממשלה", אמר נתניהו בסרטון. "ועכשיו, אני מבקש ממך, נפתלי בנט, תתחייב על ממשלה בלי לפיד בשום תפקיד ובלי רוטציה. תתחייב".

בנט לא נשאר חייב ואמר בכנס של עיתון "בשבע": "לשמוע את המילה התחייבות מנתניהו זה קצת כמו לשים את יורם לס כפרזנטור נגד קורונה, זה קצת כמו לשמוע הרצאה של ענבל אור על מנהל תקין, זה דומה לזה שאתה לוחץ בווייז על 'אני לא הנהג'".

בנט הוסיף ואמר: "זה אותו נתניהו שנשבע שהוא יפנה את חאן אל אחמר והיום חאן אל אחמר זה כבר עיר קטנה. זה אותו נתניהו שנשבע פעם אחר פעם, רגע לפני הבחירות, 'אנחנו נחיל את הריבונות על יהודה ושומרון'. זה אותו נתניהו שאמר 'נעשה רוטציה בלי טריקים ובלי שטיקים', כשעד שהוא נשלים את המשפט הוא כבר שבר את הרוטציה עם בני גנץ".

במפלגת הליכוד הגיבו על דבריו של בנט בכנס שבע דרך חשבון הטוויטר של המפלגה ורשמו: "בנט מסרב להתחייב להקים ממשלת ימין יציבה בלי לפיד בממשלה ובלי רוטציה. הבחירה ברורה: הצבעתם בנט - קיבלתם לפיד בממשלה. הצבעתם מחל - קיבלתם ממשלת ימין יציבה, בלי לפיד ובלי רוטציה כושלת, שתזניק את הכלכלה שלנו אחרי הקורונה".