פרופ' יורם יובל, מספר 3 ב"מפלגה הכלכלית", הודיע אתמול כי הוא פורש משורותיה. יו"ר המפלגה, הפרופ' ירון זליכה התייחס בתוכניתו של אראל סג"ל ב-103FM לפרישה ולתוצאות הסקרים, וטען כי מי שלא יעברו את אחוז החסימה הן דווקא המפלגות כחול לבן ומרצ: "אנחנו נציל את הגוש הזה למרות שמרצ בעצמה מאבדת את כולנו לדעת", אמר.

"מדובר ב'פייק סקרים', הם מקצים את הקולות המתלבטים רק למפלגות הקיימות", אמר זליכה על הסקרים שקבעו כי מפלגתו לא עוברת את אחוז החסימה. "20% מהאוכלוסייה מתלבטים אז גנץ ומרצ מקבלים עוד מנדט מקרב המתלבטים שכלל לא אמרו גנץ או מרצ, לעומת זאת אני לא מקבל. למה הם לא נתנו גילוי נאות על כך?".

"אנחנו עשינו פיילוט של 300 אלף מספרי טלפון אקראיים שפנינו אליהם אחד אחד באמצעות הודעות SMS ובדקנו את העמדות שלהם, ספרנו אחד-אחד, אנחנו עתידים לקבל חמישה מנדטים ועוד שני מנדטים של מתלבטים", הוסיף הפרופ'.

על פרישתו של פרופ' יובל אמר, "בניגוד ליש עתיד או לתקווה חדשה אני הקמתי מפלגה של אנשים אמיתיים, בשר ודם, מאוד רציניים שיש להם עמדות ודעות, הם לא פוסטרים ואל עריקים של מפלגות כאלו ואחרות. מותר שתהיה לו דעה שונה, נפרדנו כידידים. אנחנו ממשיכם עד הסוף כי אנחנו רואים את הרבבות של המצביעים שלנו שמית בעיניים. נכון לרגע זה אנחנו ממשיכים עם אותם שיעורי תמיכה מאוד גבוהים, הגענו ללמעלה ממיליון אנשים". 

במענה לשאלה האם הוא מזהה בקרב התומכים נטייה ימינה או שמאלה אמר זליכה, כי "בערך שליש מהמצביעים שלנו זה כאלה שלא הצביעו בבחירות האחרונות ולא התכוונו להצביע בבחירות הקרובות מכיוון שהם איבדו כל אמון בפוליטיקאים, ואנחנו מהווים עבורם תקווה חדשה, באמת, לא בכאילו. שליש אחר בא מימין, מהליכוד ומבנט, ושליש אחר בא מהמרכז-שמאל. בפועל הסיכוי הכי טוב להחליף את בנימין נתניהו בשלטון זה לוודא שאנחנו עוברים ובגדול. אם כל התומכים שלנו יביאו את המתלבטים ששוקלים להצביע לנו ומפחדים בגלל הקמפיין הזה שלא תעבור או כן תעבור, אנחנו נוציא שבעה מנדטים ולא ארבעה, ואז באמת נפיל את נתניהו".

בהמשך טען הפרופ' כי כחול לבן ומרצ לא יעברו את אחוז החסימה בבחירות הקרובות: "אגיד לך מי לא הולך לעבור את אחוז החסימה – גנץ ומרצ, כיוון שמציגים אותם על הסקרים על גבול החסימה, זה לאחר שהסוקר החליט על דעת עצמו להקצות לשניהם קולות של מתלבטים".

לטענתו, לסוקרים יש שני אינטרסים: "זו השיטה בה הם עובדים, זה לא מכוון נגדי. הם לא נותנים גילוי נאות לשיטה הזאת, וזו ההערכה הכי טובה שלהם, אבל זה לא נקי מאינטרסים. הם עובדים עבור גופים בעלי עוצמה שמזמינים מהם עשרות סקרים. אני לא מזמין מהם עשרות  סקרים. האינטרסים הכלכליים שלי הרבה יותר מצומצמים. אם אני צודק, ומרצ וגנץ לא עוברים, אז נתניהו ניצח, זה ברור. מרצ וגנץ הולכים לשרוף לגוש אנטי נתניהו בין 7-6 מנדטים, הם לא עוברים. היחיד שיכול לחלץ את הגוש הזה זה אנחנו כי אנחנו מביאים שני מנדטים מהגוש של נתניהו ושני מנדטים מהגוש של אלה שלא התכוונו להצביע", אמר זליכה.