שבוע לבחירות ה-24 לכנסת, יו"ר מפלגת תקווה חדשה, גדעון סער, שוחח הבוקר (שלישי) עם בן כספית וינון מגל בתכניתם ב-103FM, והתייחס לשלל נושאים העומדים על הפרק, החל מיריבו, ראש הממשלה בנימין נתניהו, דרך המדיניות שלו, ירידתו בסקרים, תקיפת פעיליו שעליה רמז כי הייתה מאורגנת, וכלה בחיבור עם מנסור עבאס. 

כשנדרש להתייחס לירידת המנדטים העקבית שלו בסקרים בשבועות האחרונים, הבהיר כי "אני אעמוד בראש כוח שמאחוריו עומדים מאות אלפי ישראלים, שמבינים שצריך להחליף את השלטון ולא יכלו ללכת למקומות שלא תואמים את השפקת עולמם, אבל מבינים שנתניהו צריך ללכת. יש לי עשרות אלפי מתנדבים בכל הארץ. אני אומר את האמת שלי, לא מתקרנף, לא עסוק בפולחן אישיות כמו כל החברים שלי לשעבר בליכוד שאני יודע מה הם חושבים על נתניהו".

עם זאת, הוא לא שלל שיתוף פעולה עם נתניהו. כשדיבר על נושא החיסונים, אמר: "אני יכול להבטיח לך שנמשיך להיעזר בניסיונו של נתניהו בתחום החיסונים גם אחרי שהוא לא יהיה ראש ממשלה".

כשעומת עם העובדה שרק לא מזמן דיבר בזכותו של נתניהו, אמר: "כשהגיע לנתניהו קומפלימנטים הוא קיבל, אני הייתי עם נתניהו ברגעים הכי קשים שלו בחיים הפוליטיים אבל זה היה נתניהו ששם את טובת המדינה לפני טובתו האישית".

הוא הסביר כי לקח חלק בתכנית הכלכלית הגדולה בתחילת שנות האלפיים: "אני העברתי את התכנית הכלכלית ב-2003 כיו"ר קואליציה, אז זה היה נתניהו ששם את הכלכלה קודם. היום הוא שדרדר את המדינה לבחירות רביעיות תוך שנתיים – לא מעניינת אותו הכלכלה והישראליים אלא רק הישרדותו האישית".

גדעון סער ובנימין נתניהו בכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
גדעון סער ובנימין נתניהו בכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עוד הוסיף כי ימשיך לבנות ולחזק את ההתנחלויות ביהודה ושומרון: "אני בניגוד לנתניהו מעולם לא תמכתי בוויתור על שטחים. אני תומך בהקמת יישובים חדשים ובהסדרת ההתיישבות הצעירה".

הוא בחר להאשים את נתניהו בכך שיכל למנוע את ההתנתקות, אך לא עשה זאת: "ביקשו שאחזור בי כי אני העברתי את ההחלטה בניגוד לדעתו של שרון שסיעת הליכוד תתמוך במשאל עם בנושא ההתנתקות. לנתניהו היה את הכוח המנהיגותי למנוע את ההתנתקות והוא זה שבלע את פשרת לבני במירכאות, והוא זה שאפשר את ההתנתקות כאשר אפילו שרון הבין שהוא לא יכול לבצע את ההתנתקות וחשב ללכת לתוכנית יותר קטנה. אבל אז נתניהו יחד עם קבוצת שרים בלעו את פשרת לבני".

כשנשאל האם הוא נמצא בקשר עם עבאס, הכחיש בתוקף, אמר כי הוא לא דיבר איתו ועקץ: "אני רואה שהוא בקשר עם נתניהו, אתה רואה באיזה גוש הוא".

סער טען כי תקיפת הפעילים שלו אירעה באופן מתוכנן: "אתה חושב שהם הגיעו באופן ספונטני? אני חושב שהדברים האלה מאורגנים ויש עכשיו חקירת משטרה והמשטרה תבדוק את הדברים. יש דבר שקורה באופן עקבי, בכל מקום הקריאות בוגד, מימי הפריימריז בדצמבר 2019 ככה מדברים. מה שיש בסרטון זה בדיוק מה שהם עושים".

סער הכחיש כי הפיץ סרטון שבו הוא, יחד עם נפתלי בנט, מוצגים כ"בוגדים" בגוש הימין. את הטענה העלה טופז לוק, יועץ התקשורת ומנהל המדיה של נתניהו: "טופז משקר, לא שאני מופתע זה אדם שכזכור מעורבב כבר בעצמו בכל מיני פרשיות פליליות אז אני לא מאוד מתרגש. הלוואי המשטרה תחקור ותגלה".