יו״ר הכנסת ח״כ יריב לוין שוחח היום (שלישי) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5 על מערכת הבחירות, טען כי מפלגת רע"מ לא תהיה חלק מקואליציה בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו ותקף את יו"ר ימינה נפתלי בנט, שהתחייב שלא ישב תחת יו"ר יש עתיד יאיר לפיד: "כבר ידענו בעבר אמירות ואנשים שחזרו בהם".

על האפשרות שמנסור עבאס יהיה חלק מהקואליציה שירכיב נתניהו אחרי הבחירות אמר לוין: "ברור שרע"מ לא תהיה מרכיב בקואליציה. לא רואה שממשלה כזאת בתמיכה הזאת יכולה לתפקד לאורך זמן כשאנחנו רוצים למגר את הטרור ויש עוד הרבה דוגמאות אחרות. זאת לא אופציה מעשית".

הוא הוסיף: "אנחנו לא יכולים לנבא במדויק את התוצאות אבל עולה תמונה אחת - האפשרות להקים ממשלת ימין היא אפשרות ריאלית ומעשית. לכן צריכים לקרות שני דברים - שכל מצביעי הימין יצאו להצביע ויצביעו רק למפלגות שמתחייבות להיות חלק מממשלת הימין. ולא כפי שאומר גדעון סער שאומר שמוכן לשבת רק במפלגה של הגוש השני או מי שאומר כל האפשרות פתוחות כמו בנט". 

על התחייבותו של יו"ר ימינה נפתלי בנט שלא לשבת תחת יאיר לפיד אמר לוין: "כבר ידענו בעבר אמירות ואנשים שחזרו בהם. בעיניי לא מקובלת הגישה שאדם אומר אין לי דרך אמיתית אני אלך איפה שכדאי לי איפה שיתנו לי יותר איפה שנוח לי. אני את הדבר הזה לא מקבל. מי שמאמין בדרך שלנו, צריך להתחייב ללכת בממשלת ימין. האמירה הזאת לא רצינית ולא אחראית". 

בנט וסער לא ילכו בתמיכה הרשימה המשותפת, הם אומרים את זה כל הזמן.
"אמרו את זה גם על אביגדור ליברמן".

אתה אומר שבנט יעשה מעשה ליברמן?
"זה עלול לקרות. אתה יודע שהזהרנו מי שיצביע ליברמן יקבל שמאל באישור המשותפת וזה מה שקרה. אין טעם לקחת סיכונים". 

על כך שהיועמ"ש מנדלבליט לא אפשר לליכוד להשתמש בביטוי "חוזרים לחיים" במסגרת קמפיין הבחירות אמר: "כל המצב הזה שהייעוץ המשפטי הפסיק לייעץ והפך למגרש הפוליטי ומנסה להכתיב את הדברים זה תהליך שהגיע לאבסורד. זאת השאלה שעומדת לפתחנו בבחירות האלו, האם אנחנו רוצים להמשיך במצב הבלתי אפשרי הזה או רוצים לייצר שינוי אמיתי במערכת המשפט".

עם זאת, לוין טען כי אין בכוונתם לפעול להדחת היועמ"ש, גם במקרה שיהיה להם רוב לכך: "הנושא הזה לא על הפרק הרי ברור שכל המערכת הזאת עסוקה להגן ולגונן אחד על השני. מה שנדרש לטפל בכל שיטת המינויים ולהעביר חוק ההתגברות. והם יביאו למינויים רבים ואחרים".