שר הביטחון לשעבר ויו"ר ימינה, נפתלי בנט, נפגש עם הכתבת הפוליטית של וואלה! טל שלו, לשיחה אחד על אחת במסגרת "כנס בחירות 2021" של הג'רוזלם פוסט ומעריב. בנט התייחס לאפשרויות השונות להרכבת ממשלה אחרי הבחירות, חזר וטען שלא ישב בממשלה בראשות יאיר לפיד וביקר בחריפות: "חבורת הפלגמטים של רגב ונתניהו הכניסו לפה את כל המוטציות וגרמו במחדל הזה למוות מיותר של אלפים".

כשנשאל האם ישלים לנתניהו ל-61 מנדטים ענה בנט: "המשימה היחידה מבחינתי היא לשנות את ההנהגה, להביא ממשלת ימין שאכפת לה מהאזרחים. הממשלה של נתניהו התנתקה לגמרי מהציבור. רגב אמרה אתמול שמי שלא מצביע ליכוד הוא שונא אדם. זו ממשלה שמשתעממת מהאזרחים, וכמה המדינה נראית. הדרום מופקר לגמרי, הנגב, כאילו הבייס של נתניהו, תחת איומי פרוטקשן. ממשלת החוסר אכפתיות הזו, השרים האלה שמתעסקים בעצמם, הפקירה אותם". 

בנט הוסיף כי "העקרונות שידריכו אותי זה ממשלה שתאץ את תכנית סינגפור, ממשלה מתפקדת ולא כמו זו של נתניהו והשרים שלו שריסקו את המדינה, וממשלה לאומית בעיקרה. הליכוד יהיו חלק מהממשלה שנקים, גם גדעון, לפיד והחרדים. צריך להקים ממשלה רחבה, צריך להחליף את נתניהו כי הוא נכשל. אנחנו נקים ממשלה רחבה עם רוב ימני מוצק. אני לא פוסל שותפים שהם לא ימין, כי ככה זה הקואליציות בישראל. צריך ממשלה ששמה את המריבות הפוליטיות בצד. לא רק נתניהו אשם, גם לפיד וגם ליברמן. במשחקים הפוליטיים שלהם הם הביאו אותנו עד הלום". 

כשנשאל על האפשרויות שעולות מהסקרים הנוכחיים אמר: "לגוש שאת מתארת אין 61. הגענו לארבע מערכות בחירות בדיוק בגלל זה. הליכוד ישמח לגרור אותנו לבחירות חמישיות ושישיות ושביעיות. כל הפעולות שלהם מקטינות את הגוש. מה הבעיה? רגב וביבי, אין להם בעיה גם עוד 20 שנה להיות בממשלות מעבר. אני מדמיין את רגב נדבקת לכסא בגיל 80, כי הם הפכו את המשרדים שלהם לבסיס לג'ובים. זה איום ונורא, אני רואה אנשים שהופקרו על ידי הממשלה. אחרי האירוע הקשה של הפגיעה באישה בת 10 ע"י כנופיית בדואים, אף אחד מהממשלה לא דיבר עם המשפחה. לא התבטאו על זה. לא מעניין אתכם? אתם באים לפוליטיקה בשביל לחמם את הכיסאות ולבלבל את המח? זו חבורה שצריכה ללכת הביתה, חבורה שהסתאבה". 

נפתלי בנט וטל שלו בכנס מעריב (צילום: מרק ישראל סלם)
נפתלי בנט וטל שלו בכנס מעריב (צילום: מרק ישראל סלם)

בנט הכחיש את טענתו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שהאשים כי "בנט סוחט אותנו ואיים שילך לנתניהו אם לא יקבל מה שביקש", ואמר: "זה לא נכון. הסיפור הוא לא התפקיד. אם אני אראה יכולת שתקום ממשלה רצינית, מקצוענית, עם שרים כמו אלון דוידי ואיילת שקד, גם אם אני לא עומד בראשה.. אני לא מקדש את התפקיד. זה בדיחה, מתעסקים פה כל היום ברוטציות. באיזו מדינה יכול להיות שיש שרה תחבורה כזו שלא עפה הביתה 20 פעם? מערכת החינוך בשנה הקריטית הזו עם שר שהתעסק רב בג'ובים וקומבינות. במקום לנהל את המשרד לכו הביתה". 

בנט חזר ואמר שאין בכוונתו לשבת תחת לפיד: "אמרתי כל הזמן שנצליח להקים ממשלה עם רוב ימני מוצק. לפיד מייצג את גוש השמאל, כולו 30 מנדטים ביחד. לכן, הם לא ינהלו את המדינה, ולא אתן יד לממשלת שמאל בראשות לפיד. אני לא מחרים את המפלגה. בסוף, האזרחים שיושבים בבית צריכים לשאול את עצמם אם הם רוצים ממשלה יציבת שמתפקדת. יש רוב ענק שרוצה ממשלת ימין ורוב ענק שרוצה החלפה של השלטון. הציבור לא רוצה עוד בחירות, מה שליברמן ולפיד יובילו אותנו, והם רוצים גם החלפה, אך לשמור את שלטון הימין".

על אמירתו של נתניהו, שכינה שהממשלה שתקום "ממשלת מטבוחה של רוטציות", אמר: "המטבוחה האמיתית זה מה שנתניהו עושה לנו בכל מערכות הבחירות. הוא גם אמר שנח לנו בממשלות מעבר". 

בנט טען כי ההבדל המשמעותי ביותר בין ממשלה בראשותו לבין ממשלת בראשות נתניהו היא "לנהל. אספר לך סקופ. בכל שנותיי, מעולם נתניהו לא זימן אותי, לא כשר כלכלה, לא כשר חינוך ולא כשר ביטחון לפגישה בנושא היעדים. אין ניהול, העסק לא מנוהל. מה שקרה בנתב"ג, במערכת החינוך, באובדן הנגב, במחירי הדיור שהכפילו את עצמם, זה הכל בגלל חוסר ניהול. אני אבוא לנהל. אני יודע מה זה להוציא חשבונית ולהעסיק עובדים, זו חבורה שלא מבינה מהחיים שלה ובעיקר לא סופרת את האזרחים". 

בנט התייחס גם לפרסום של בן כספית ב"מעריב", לפיו נתניהו זעם על כך שבעמאן מנעו את טיסתו לאיחוד האמירויות והורה על סגירת המרחב האווירי עם ירדן בלי להתייעץ עם גורמי המודיעין והביטחון, ואמר: "אני חושב שישראל לא מנוהלת. עד הרגע הזה לא הבנתי למה במשך 10 חודשים, כשהנחתי תכנית כבר במרץ, חבורת הפלגמטים הזו של מירי, נתניהו וכל השאר לא עשו כלום, והכניסו לפה את כל המוטציות. הם גרמו במחדל הזה למותם המיותר של אלפי ישראלים". 

בנט ניסה להסביר את הפער בין "נתניהו האסטרטג שהצליח להביא חיסונים" למי ש"לא יודע לנהל" ואמר: "אני מבדיל בין יחסי חוץ לבין כישלון ניהולי, כולל פה בפנים. העסק לא מנוהל. מישהו חושב שיש עתיד למשרד החינוך במצב הנוכחי? מישהו חושב שהנגב והגליל - משהו שם מנוהל? מישהו חושב שתחום הדיור, שכבר 10 פעמים הוא אמר שייקח את זה על עצמו... 12 שנה המחיר עלה פי שניים. לא פירקת מונופולים, מה עשית?".