נציגי המפלגות עלו היום (שלישי) למפגש בזום במרכז האקדמי פרס, בהנחיית דנה וייס. במהלכו, חברי הכנסת השונים הציגו עמדותיהם לקראת הבחירות לכנסת ה-24, ובהם ח"כ ניר ברקת, שהכריז: "גדעון סער עזב את הליכוד כי ידע שבדור שאחרי נתניהו אני מביס אותו בליכוד". כמו כן, הבהיר כי "לא אצביע בעד שום חוק שיחול על משפט נתניהו, כולל החוק הצרפתי".

ברקת התייחס למצבה של הליכוד בסקרים וטען: "הליכודניקים מנצחים את המציאות יותר מאשר את הסקרים", ונימק מדוע הצבעה לבנט פירושה לבסוף – "רוטציה עם לפיד".

יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ עלה אחריו והשיב לדבריו באשר לחוק הצרפתי: "אם ביבי יביא חוק צרפתי רטרואקטיבי ברקת יעמוד מול ביבי? הרי זו מפלגה כמו בצפון קוריאה, ברור שהוא יצביע בעד כל דבר שביבי יביא כי זו מפלגת ביבי! אני גם מניח שברקת יקבל טלפון על האמירה פה היום. קוראים אותם לסדר.. את מי שחורג".

גדעון סער קורא לבנט להודיע שלא ישב תחת נתניהו (מתוך כנס מעריב-ג'רוזלם פוסט)

הורוביץ הוסיף ותקף את נתניהו, כשאמר: "המושחת סובב את כל המערכת הפוליטית והמדינה על האצבע בגלל המשפט  - לכן אין תקציב, ניהול קורנה מחפיר, כניעה לחרדים, בגלל הסתבכות פלילית. יו"ר מרצ חתם את דבריו בכך שיתמוך בלפיד כראש ממשלה. 

"אני לא בטוחה שכחול לבן הם חלק מהגוש שלנו. מי מבטיח לי שלא יגידו אחרי הבחירות זה או אנחנו או בן גביר, בשם 'שמירת הדמוקרטיה'? בני גנץ עדיין בממשלת נתניהו", אמרה ח"כ קרין אלהרר.

זאת ועוד, שרת העליה והקליטה פנינה תמנו שטה אמרה כי לדבריה, "נמליץ על האדם שיכול לדאוג להחלפת השלטון, זה יכול להיות יאיר לפיד, לא פסלנו אותו. אבל הוא חייב להתבגר". עוד הוסיפה כי "בטלפנייה של יש עתיד אומרים: 'אל תצביעו כחול לבן כי פנינה תמנו שטה עוברת לליכוד'. תתבגר ואל תרקוד לחליל של נתניהו. לפיד נופל למלכודת שלו, במקום לשמור על הגוש הוא יורה לנגמ"ש".

במהרה ח"כ לשעבר עמר בר לב השיב לה: "מי אמר שפנינה תמנו-שטה, שעזבה את יש עתיד לכחול לבן לטובת תפקיד שרה, לא תעשה את זה שוב אחרי הבחירות הבאות?"

גם ח"כ שרן השכל (תקווה חדשה) הביעה עמדתה ואמרה: "אני רואה לאן הליכוד מידרדר ושמחה על החלטתי. זה הליכוד? איפה הערכים? האידיאולוגיה? הכל למכירה? גדעון סער שועל פוליטי משופשף, יש מעל ל- 75 חברי כנסת שימליצו עליו לראשות הממשלה".