יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט עוזי פוגלמן, אסר הערב (שני) על מפלגת הליכוד והעומד בראשה בנימין נתניהו להשתמש בסיסמה "חוזרים לחיים", בטענה כי מדובר בתעמולת בחירות אסורה. בהחלטתו כתב פוגלמן כי השימוש של מפלגת הליכוד בסיסמה בה משתמש גם משרד הבריאות עלול ליצור את הרושם שמסע הפרסום של מבצע החיסונים, על ידי משרד הבריאות, הוא מטעם המפלגה.

בנוסף, פוגלמן קבע כי שימוש בסיסמה מצד הליכוד עומד בסתירה לסעיף העוסק בדבר שמירה על אמון הציבור בשירות הציבורי. השימוש של הליכוד ב"חוזרים לחיים" עלול "ליצור דימוי של זהות בין השירות הציבורי לבין אותו מעומד, זהות אשר יש בה כדי לפגוע באמון הציבור בשירות הציבורי ובתדמיתו הניטרלית".

לסיום, השופט קבע כי הסיסמה נועדה לעודד את הציבור לגשת ולהתחסן כדי שכל המגזרים במדינה יוכלו לחזור לשגרה. בהחלטת הוועדה נכתב כי השימוש בה בתעמולת בחירות הופך את הסיסמה לפוליטית ומפלגתית וקיימת סכנה שקישור הסיסמה למפלגה מסוימת ירתיע את אלו ששומעים אותה במסע הפרסום הממשלתי ויפגע בסיכוי הצלחת מבצע החיסונים.

בנימין נתניהו מתחסן (צילום: תומר אפלבאום, הארץ, פול)
בנימין נתניהו מתחסן (צילום: תומר אפלבאום, הארץ, פול)

בתוך כך, ועדת הבחירות בחרה לדחות את החלק השני בעתירה, שהוגשה על ידי עמותת "אחריות לאומית", ולאפשר לנתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין להמשיך ולהגיע לקופות החולים וקבע כי לא מדובר בשימוש אסור בנכסי ציבור. לכן, למרות שהליכוד לא יוכל להשתמש בסיסמה "חוזרים לחיים", חברי הכנסת והמועמדים מטעם הרשימה כן יוכלו להמשיך להגיע למתחמי החיסונים במהלך הקמפיין. בנוסף, וועדת הבחירות קבעה כי נתניהו, אדלשטיין והליכוד ישלמו 3,000 שקלים הוצאות משפט לעותרת.