רק 1% מתושבי הנגב והגליל חושבים שנבחרי הציבור פועלים במידה גבוהה עבורם. כך עולה מממצאי סקר חדש. מספר ימים לפני הבחירות בחן סקר, שנערך על ידי מחלקת האסטרטגיה והמחקר של "תנועת אור ליישוב הנגב והגליל", עד כמה נושא פיתוח הפריפריה משפיע על המגמות ודפוסי ההצבעה של התושבים על רקע משבר הקורונה.

לפי הסקר, 89% יצביעו בבחירות הקרובות למפלגה שמתחייבת לפעול למען הפריפריה. על השאלה מהן הסוגיות המרכזית שחייבות שיפור בגליל ובנגב, השיבו 65% שהזדמנויות ואיכות התעסוקה, 53% הצביעו על ביטחון אישי מעורער וחוסר משילות, 49% ציינו את הצורך לשפר את איכות ומגוון האפשרויות במערכת החינוך לילדים ובני הנוער, 47% את היעדר הזמינות של שירותי בריאות חיוניים ו־32% את זמינות התחבורה הציבורית ותשתיות התחבורה.

רק 4% מודאגים ממצב הדיור ורק 12% מאיכות הסביבה, נושאים המעסיקים מאוד את תושבי הערים הגדולות. עם זאת, 68% מהתושבים העידו כי הם דווקא אופטימיים בנוגע לעתיד הנגב והגליל. התחומים שבהם טמון הפוטנציאל של אזורים אלה לפי התושבים: 55% השיבו שתחום הקהילה ואיכות חיים, 49% השיבו שדיור בר־השגה.

רוני פלמר, מנכ"ל "תנועת אור ליישוב הנגב והגליל", אמר כי "איכות החיים בנגב ובגליל קריטית לכל מדינת ישראל. כל ממשלה שתקום צריכה להבין שפיתוח בגליל ובנגב היא משימה לאומית ראשונה במעלה".