עריקים חדשים לליכוד? ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר (רביעי) כי ישנם חברי מפלגה בימינה ובתקווה חדשה אשר נמצאים במגעים עם הליכוד. את הדברים אמר בראיון שערך בתכנית הבוקר של ערוץ 12.

זאת, לטענתו כתוצאה מהחשש לכך שתתקיים רוטציה עם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד: "אנחנו מקבלים גישושים מחברי כנסת גם אצל בנט וגם אצל גדעון שאומרים - אם הם (ראשי המפלגות) ינסו לעשות את ת רוטציה עם לפיד ולהמליך אותו - אנחנו לא נוכל להשלים עם זה".

בנוגע לממשלה שיוכל להקים, הזכיר את נפתלי בנט כשותף רק אם "יקבל מספר מנדטים סביר", וסירב להתחייב למנות אותו לתפקיד שר בכיר, אמר כי "יש לו הרבה יותר דיבורים ממעשים" והסתפק באמירה שהוא "רואה אותו כשר במקום מכובד".

גדעון סער, נפתלי בנט (צילום: פלאש 90)
גדעון סער, נפתלי בנט (צילום: פלאש 90)

גם את גדעון סער, יו"ר תקווה חדשה, לא דחה על הסף כשותף ממשלתי, ואמר: "לא פסלתי, הוא פסל אותי". כשנשאל על החוק הצרפתי שאותו איתמר בן גביר הציב כתנאי כניסה לממשלה, הבהיר: "אני נגד! מי עוצר משפט? זה ספין".

נתניהו חרג ממנהגו ומנה שני כשלים שלדעתו נעשו בהתנהלות הקורונה. האחד בנושא הכלכלי, כשטען כי המענקים שחולקו לכלל האוכלוסייה על סך 750 ש"ח, כולל העשירונים העליונים, היו שגויים, ו"לכן שינינו זאת, אתן מענקים עד העשירון השביעי".

הכשל השני שהציף, הוא הכשל בהתנהלות הממשלתית שמנעה ממנו להטיל סגרים לשיטתו. כשנשאל האם היה אפשר לעשות דברים אחרת, הוא ענה "וודאי", אך בחר להאשים את אלה ש"אומרים לפתוח לפתוח, זה קשה. בסגר הראשון הייתה ממשלה נוחה וטובה והייתה הצלחה", כשהוא מתייחס לממשלת המעבר שהייתה, לפני ההסכם הקואלציוני עם מפלגת כחול לבן.

פסל של נתניהו שהוצב הבוקר בכיכר הבימה (צילום: אבשלום ששוני)
פסל של נתניהו שהוצב הבוקר בכיכר הבימה (צילום: אבשלום ששוני)

גדעון סער, יו"ר תקווה חדשה, בחר לתקוף את נתניהו על דבריו, וכתב בציוץ בטוויטר כי "נתניהו, כהרגלו, משקר בספינים על גישושים ועל עריקים".