ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח היום (רביעי) עם אראל סג"ל בתכניתו ב-103FM. הוא השיב לדברי שר הביטחון, בני גנץ, אשר כינה את התנהלותו "זבל" ומיד חזר בו, ואמר עליו כי הוא "במידה רבה מועמד לא רלוונטי. הוא דובר הממלכתיות? עיינה ממלכתיות?".

בעת שנשאל על סאגת העריקים, אותה הזכיר מוקדם יותר, אמר: אני לא מאשים, רואים את זה בסקרים, אתה רואה את הציבור של גדעון וגם ימניים אצל בנט ואגב לא תאמין גם במקומות אחרים שהם לא מתיימרים להיות ימניים אומרים שהם יבואו, קודם כל מצביעים עוברים אלינו כי הם לא רוצים ממשלת שמאל בראשות לפיד יחד עם מרצ. הציבור מבין שסער ובנט שגדעון ובנט יחזרו ללפיד בברית אחים, זה קרה פעם שבנט המליך את לפיד כשר האוצר, לצערי שר האוצר הכושל בתולדות המדינה. זה לא קרה כי אני בחרתי בזה, זה קרה כי בנט חבר אליו".

הוא הבהיר כי לא מדובר רק על מועמדים ספורדיים, אלא על מפלגות שיחברו אליו: "אני מתכוון גם למפלגות, לא תאמין, שהן לא מנסות לזהות עצמן כימניות".

בנימין נתניהו, גדעון סער, נפתלי בנט (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
בנימין נתניהו, גדעון סער, נפתלי בנט (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

למרות זאת, הוסיף כי לא יקים ממשלה עם המפלגות הערביות: "אני לא אעשה את זה. לפיד וחבריו לא יכולים אלא ללכת איתם. אני רוצה ממשלת ימין יציבה שלא תלויה באף אחד מאותם גורמים אנטי ציוניים. אנחנו על סף הזדמנות היסטורית להקים ממשלה כזו שתגשים את החלומות שלנו".

נתניהו שיבח את עצמו בתחום הכלכלי וטען כי "הפכתי את ישראל לכלכלת שוק חופשי ולאחת המובילות בעולם. יש לי את הקבלות, הורדתי את האבטלה ב-13%. אתה יודע כמה היא הייתה כשנכנסנו לקורונה?".

עם זאת, לא הבטיח כי לאחר הבחירות תיק האוצר יישאר בידי הליכוד: "אני לא מחלק תיקים עכשיו, אבל אני אומר חד משמעית שאת המדיניות הכלכלית אני מתכוון לנהל באותה אובססיביות שפעלתי כדי להביא חיסונים. באותה אובססיביות אוביל את כלכלת ישראל לפסגות חדשות, וזה כבר קורה".

בנושא המדיני, נתניהו נשאר עמום בנושא נסיעתו ליעד כזה או אחר: "לא, אני לא רוצה להתחייב, אבל בשבועות הקרובים תהיה לנו עוד נסיעה ועוד התפתחות אבל יש 4 מדינו עכשיו שעומדו בתור זו אחת המשימות שאני מתכוון להשלים עוד ארבעה הסכמי שלום היסטוריים שמחסלים במידה רבה את הסכסוך הישראלי הערבי, עוד הזנקה של הכלכלה שאני מתכוון להזניק כיו"ר הקבינט הכלכלי בממשלה שנקים, אני אוביל את הצמיחה הזאת ומי כמוכם יודעים שיש לי ניסיון מוצלח מאוד בזה".

על הדיווחים ממשרד האוצר לפיהם הגירעון הוא בפער של 40 מיליארד שקלים אמר: "אני מכיר הרבה דברים יש אנשים טובים במשרד האוצר ויש אנשים פוליטיים שמדליפים באופן אנונימי".  

לבסוף, הדגיש כי חלק מהתכנית הכלכלית שלו היא "להוציא אנשים מהחל"ת בתמרוץ. זה דבר חשוב מאוד ועל ידי תמרוץ מעסיקים לחזור לעבודה ועוד מענקים לעצמאים ועוד הפחתת מיסים דרמטית לעסקים קטנים ובינוניים, כולל השקעות ענק במגה פרויקטים".