שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ, התראיין הבוקר (רביעי) בתוכנית "בחירות אישיות" של 103FM ו-וואלה!. גנץ, שהסקרים האחרונים מנבאים לו ארבעה מנדטים, מספר ימים בלבד לפני הבחירות, מצא את האשם במצבו ואמר לבן כספית כי "יאיר לפיד טועה טעות מרה כשהוא הולך על הראש של כחול לבן, הוא נוקם בי אישית. הוא מנסה לחסל אותי פוליטית. הוא רוצה להיות מנהיג יחיד במרכז-שמאל, הוא ונתניהו הולכים באותו הכיוון ואני צריך לשמור שלא תהיה פגיעה בדמוקרטיה הישראלית".

למרות זאת, הוא לא פסל את האפשרות כי ימליץ על לפיד לראשות הממשלה ביום שלאחר הבחירות. "לא נוכל לנהוג במחנאות, אם זה מה שיהיה טוב למדינת ישראל, והוא יכול לעשות את זה, אז יכול להיות. יהיה לו אתגר גדול להקים קואליציה, אני רואה שם לא מעט קשיים למרות שלפיד אדם ראוי".

גנץ הגן על חברי מפלגתו, פנינה תמנו-שטה ומיכאל ביטון וטען כי הציבור עושה להם עוול כאשר אומרים עליהם שיערקו למחנה נתניהו לאחר הבחירות: "לשמוע את זה עליהם נשמע לי כמו משהו מעט גזעני". בנוסף העריך גנץ כי כ-70% מאזרחי ישראל מעריכים את התכונות האישיות שלו והוסיף כי הוא "גאה להיות הבחור הטוב במובן הטוב של המילה".

פנינה תמנו שטה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
פנינה תמנו שטה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יו"ר כחול לבן התייחס לראיונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ב-103FM מוקדם יותר היום ואמר כי "בעיניו, אני לא קשור לעניין הממלכתיות. קח את הסיפור של ירדן, האינטרסים האסטרטגיים שלנו בירדן הם מרחיקי לכת. אני שמח שזה לא הגיע למשרד הביטחון ולא אתן לזה להגיע למשרד הביטחון. נתניהו יודע שאני החסם היחידי למה שאני מכנה 'מזימת אפריל'". 

שר הביטחון ניסה לנמק מדוע החליט להיכנס לממשלה, למרות שלוש מערכות בחירות בהן התעקש כי הוא זה שיחליף את נתניהו: "נכנסתי למרות נתניהו. אחרי מועד ב' הוא הציע לי רוטציה לחצי שנה. אחרי הבחירות השלישיות, בסיטואציה שהייתה פה יחד עם הקורונה, הקרע החברתי והפוליטי, החלטתי לתת לישראל את המנוחה מהסיפור הזה. נכנסתי למרות נתניהו. הוא הפר את ההסכם, אני את הדבר הזה גמרתי. אני לא הולך יותר עם נתניהו בשום פנים ואופן".

נתניהו וגנץ בהצבעה לפיזור הכנסת ה-23 (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)
נתניהו וגנץ בהצבעה לפיזור הכנסת ה-23 (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)

לאחר מכן, גנץ הסביר לכספית כיצד מערכת העבודה בינו לבין נתניהו מתנהלת בימים אלו וסיפר כי שוחח עם ראש הממשלה בשבוע שעבר על נושאים ביטחוניים. "אני מנסה מאוד לא לערבב בין הביטחוני לפוליטי, לצערי נתניהו לא מצליח בזה". כספית השיב בשאלה "האם נתניהו מסוכן לישראל?", וגנץ ענה מיד כי "סדר העדיפיות שלו בעת הזו מבולבל לחלוטין".