רגע לפני יום הבחירות, שיתקיים בשבוע הבא ביום שלישי, קבוצת הג'רוזלם פוסט מציגה את כנס הבחירות "עתיד מדינת ישראל", ששודר באתר מעריב ובעמוד הפייסבוק של מעריב. בכנס השתתפו ראשי המפלגות השונות ובכירים במשק, שענו על כל התשובות לשאלות הכי קשות שעל סדר היום. 

"צריך לשלוח את נתניהו הביתה, ואת החרדים לאופוזיציה": יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, הוגדר בשלוש מערכות הבחירות האחרונות כ"לשון המאזניים", לאחר שסירב שוב ושוב להיכנס לממשלתו של בנימין נתניהו. בראיון מיוחד שהעניק במסגרת "כנס בחירות 2021" של הג'רוזלם פוסט ומעריב לכתבת המדינית אנה ברסקי, תקף בחריפות את מי שמהווה עתה את לשון המאזניים, יו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט: "האיומים שלו נשמעים כמו סחיטה". לחצו לראיון המלא עם אביגדור ליברמן.

אביגדור ליברמן בכנס מעריב  (צילום: מרק ישראל סלם)
אביגדור ליברמן בכנס מעריב (צילום: מרק ישראל סלם)


יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' שוחח עם יקי אדמקר במסגרת "כנס בחירות 2021" של הג'רוזלם פוסט ומעריב על ההתפתחויות האחרונות במערכת הפוליטית, פחות משבוע לפני ההליכה לקלפיות. "נלך עם המחנה הלאומי, אני אומר את זה מהיום הראשון שבו יצאנו למערכת הבחירות הזו. הדרך של נפתלי ושלי נפרדה בדיוק על הרקע הזה", הדגיש. לחצו לראיון המלא עם בצלאל סמוטריץ'.

בצלאל סמוטריץ' בכנס מעריב-ג'רוזלם פוסט (צילום: מרק ישראל סלם)
בצלאל סמוטריץ' בכנס מעריב-ג'רוזלם פוסט (צילום: מרק ישראל סלם)


יו"ר העבודה מרב מיכאלי נפגשה עם הכתב והפרשן המדיני של וואלה! ברק רביד לשיחה אחד על אחת במסגרת "כנס בחירות 2021" של הג'רוזלם פוסט ומעריב. מיכאלי סיפרה על התחדשות מפלגת העבודה, התייחסה לסוגיות מדיניות ובהן הסכם הגרעין ופתיחת החקירה נגד ישראל בהאג ומתחה ביקורת מרומזת על חברותיה לגוש: "מפלגות שאין להן ערכים לא יגיעו לעולם להיות מפלגת שלטון". לחצו לראיון המלא עם מרב מיכאלי.

מרב מיכאלי בכנס מעריב (צילום: מרק ישראל סלם)
מרב מיכאלי בכנס מעריב (צילום: מרק ישראל סלם)


ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, התארח ב"כנס בחירות 2021" של הג'רוזלם פוסט ומעריב ושוחח עם עם עורך הג'רוזלם פוסט, יעקב כץ. אולמרט לא חסך ביקורת מראש הממשלה נתניהו, והתייחס גם לטענותיו של דוד ארצי, המשנה למנכ"ל התעשייה האווירית לשעבר, בדבר "הסכם סודי", לכאורה, בין בני הזוג נתניהו. לחצו לראיון המלא של אהוד אולמרט.

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, שוחחה עם יקי אדמקר, כתב כנסת וחרדים בוואלה! והתייחסה למצב הקורונה בארץ ולעובדה כי רף הנפטרים מקורונה חצה את ה-6,000. "לבנו עם כל הנפטרים והמשפחות, ובהחלט מדובר באובדן נפש מאוד כבד לעם ישראל ולאזרחים. המגפה של הקורונה, ולצערנו מדובר במגפה עולמית, עצם השגת החיסונים על ידי ראש הממשלה היא מצילת חיים לאזרחים רבים". לחצו לראיון המלא עם גילה גמליאל.



תמר גיל מנחם
, המשנה למנכ"ל מרכז לאודר, המעודד קידום תעסוקה איכותית בנגב, ומפעיל תוכניות ליום שאחרי הקורונה הכלכלית, שוחחה עם קרן אוזן, אשת תקשורת ופעילה חברתית. היא הפצירה בצעירים שלא עובדים ומקבלים חל"ת או דמי אבטלה לחזור לשוק התעסוקה. "צאו לעבוד עכשיו, כי ככל שתשבו יותר בבית כך יהיה קשה יותר לחזור לעולם העבודה", אמרה גיל-מנחם. לחצו לראיון המלא עם תמר גיל מנחם.

תמר גיל מנחם, המשנה למנכ''ל מרכז לאודר (צילום: מרק ישראל סלם)
תמר גיל מנחם, המשנה למנכ''ל מרכז לאודר (צילום: מרק ישראל סלם)


מנכ''ל תנועת 'דרכנו', חבר הכנסת לשעבר יאיא פינק, התראיין במסגרת "כנס בחירות 2021" של הג'רוזלם פוסט ומעריב ושוחח עם הכתבת הפוליטית של וואלה טל שלו, על התנועה ומטרותיה, על הכוח שבידי הציבור הישראלי ועל החיסרון באידיאולוגיה בפוליטיקה הישראלית. לחצו לראיון המלא עם יאיא פינק.

שר הביטחון לשעבר ויו"ר ימינה, נפתלי בנט, נפגש עם הכתבת הפוליטית של וואלה! טל שלו, לשיחה אחד על אחת. בנט התייחס לאפשרויות השונות להרכבת ממשלה אחרי הבחירות, חזר וטען שלא ישב בממשלה בראשות יאיר לפיד וביקר בחריפות: "חבורת הפלגמטים של רגב ונתניהו הכניסו לפה את כל המוטציות וגרמו במחדל הזה למוות מיותר של אלפים". לחצו לראיון המלא עם נפתלי בנט. 

נפתלי בנט בכנס מעריב (צילום: מרק ישראל סלם)
נפתלי בנט בכנס מעריב (צילום: מרק ישראל סלם)


אלוף (מיל') גרשון הכהן
, חבר תנועת הביטחוניסטים, נפגש עם הכתב הצבאי של מעריב, טל לב רם, לשיחה אחד על אחד במסגרת "כנס בחירות 2021" של הג'רוזלם פוסט ומעריב. הכהן התייחס למטרות פורום הביטחוניסטים ולאתגרי הביטחון שניצבים כיום בפני צה"ל, הסביר מה עומד לדעתו מאחורי מגמת השינוי בעמדות הפוליטיות של בכירי מערכת הביטחון ושיתף מדוע הוא מוטרד מכך שצה"ל לא מוכן לאפשרות שתיפתח מערכה בשתי חזיתות. לחצו לראיון המלא של אלוף (במיל') גרשון הכהן.

בן כספית שוחח עם יו"ר בל"ד, ח"כ סמי אבו שחאדה, על הבחירות הקרבות במהלך כנס של מעריב-ג'רזולם פוסט בשיתוף וואלה. "לצערי הרב, כנראה שהולכים לבחירות חמישיות, אבל זה מאוד תלוי באחוזי ההצבעה בחברה הערבית", אמר אבו שחאדה והוסיף: "אני חושב שמה שקורה הוא מאוד לא טוב, גם לבחירות הרביעיות והשלישיות לא היה היגיון. יש פה בן אדם שיכול לנהל את המדינה כולה על פי התיקים הפליליים שלו, ואלו התוצאות". לחצו לראיון המלא עם ד"ר סמי אבו שחאדה.

יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, נפגש עם גיל הופמן, כתב ופרשן פוליטי בכיר בג'רוזלם פוסט, לשיחה אחד על אחד. הורוביץ התייחס לסיכוי שמרצ לא תעבור את אחוז החסימה, הסביר מדוע אין בכוונתו לפרוש מהמירוץ והבטיח: "לא אמליץ על אנשי ימין לראשות הממשלה. נמליץ על המועמד מהגוש שלנו שיש לו את הסיכוי הכי גדול להרכיב ממשלה". לראיון המלא עם ניצן הורוביץ.




"שנת 2021 אבודה ואני צופה עלייה של מספר דו ספרתי במחירי הדירות. הבניה יורדת, הביקושים יעלו, ואלו יהיו התוצאות", כך התריע נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו, בראיון ליהודה שרוני, הפרשן והעורך הכלכלי של מעריב, שהתקיים במסגרת "כנס בחירות 2021" של הג'רוזלם פוסט ומעריב. לחצו לראיון המלא עם ראול סרוגו. 


ד"ר אסתר לוצאטו
, שותפה-מנהלת בקבוצת לוצאטו, שוחחה עם העיתונאי ומגיש אולפן שישי, דני קושמרו, על משבר הקורונה כנקודת מפנה בעסקים והשפעתה על ענף ההיי-טק ועל הפריפריה בישראל. לחצו לראיון המלא עם ד"ר אסתר לוצאטו.


ד''ר אסתר לוצאטו, שותפה-מנהלת בקבוצת לוצאטו (צילום: מרק ישראל סלם)
ד''ר אסתר לוצאטו, שותפה-מנהלת בקבוצת לוצאטו (צילום: מרק ישראל סלם)


משבר הקורונה והמצב של מערכת הבריאות הישראלית, לצד אי היציבות הפוליטית הממושכת, שנגרמה בשל ארבע מערכות בחירות בתוך שנתיים, עוררו שאלות רבות בנושא, שעלה לדיון בפאנל בהנחיית טל שלו. הפאנל - "מה שר הבריאות הבא צריך לעשות" - בהשתתפות ד"ר גילה ברקאי, מנהלת מחלות זיהומיות בילדים וטלרפואה במרכז הרפואי שיבא תל השומר, ד"ר נועם סולומון, מנכ"ל ומייסד-שותף ב-Immunai וד"ר איתמר עופר, מנכ"ל צבר רפואה, במסגרת "כנס בחירות 2021" של הג'רוזלם פוסט ומעריב. לחצו לצפייה בפאנל המלא. 


מנהל התכנית "מניסוי לריפוי" במכון ויצמן, פרופסור גבי ברבש, הפך להיות פנים מוכרות בכל בית בישראל במהלך שנת הקורונה. כעת, הוא התיישב לראיון עם בן כספית. לחצו כאן לראיון המלא.


ד"ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים
, שוחח עם יהודה שרוני במסגרת "כנס בחירות 2021" של הג'רוזלם פוסט ומעריב והתייחס לקורונה הכלכלית: "הקורונה פילגה את העם, יש שכבה שלא נפגעה ויש שכבה שכן. הדרך לאזן את זה היא באמצעות מקומות עבודה עם הכנסה גבוהה ופחות עלויות". לחצו לראיון המלא עם ד"ר רון תומר. 


ד''ר רון תומר (צילום: מארק ישראל סלם)
ד''ר רון תומר (צילום: מארק ישראל סלם)


שרת המשפטים לשעבר וחברת הכנסת מימינה, איילת שקד, שוחחה היום עם להב הרקוב במסגרת הכנס על הישורת האחרונה של מערכת הבחירות. שקד התייחסה, בין היתר, לחשש מ"שתיית קולות" מצד הליכוד, והצהירה כי תשמח לחזור למשרד המשפטים. לחצו כאן לראיון עם איילת שקד.

"אני אופטימי": מי שהיה ההבטחה הפוליטית של מערכת בחירות 2021, יו"ר מפלגת תקווה חדשה ולשעבר איש הליכוד, גדעון סער, שוחח בכנס מעריב מבית הג'רוזלם פוסט עם הסופר והעיתונאי בן כספית, והסביר מדוע לדעתו ראש הממשלה בנימין נתניהו כל כך מתוסכל מהקמפיין שלו, מה הסיכוי שלו לוותר על ראשות הממשלה ותקף את אמירותיה של שרת התחבורה. לחצו כאן לראיון המלא עם גדעון סער. 

גדעון סער בכנס מעריב  (צילום: מרק ישראל סלם)
גדעון סער בכנס מעריב (צילום: מרק ישראל סלם)


מנכ"ל בנק ירושלים, גיל טופז, התריע בראיון עם העיתונאי דני קושמרו במסגרת "כנס בחירות 2021" של הג'רוזלם פוסט ומעריב כי צריך לקצר את תהליכי הבנייה בישראל, להשוות אותם למדינות מתוקנות בעולם ולמצוא תחליף לתמ"א 38. לחצו כאן לראיון המלא גיל טופז. 

גיל טופז, מנכ''ל בנק ירושלים (צילום: מרק ישראל סלם)
גיל טופז, מנכ''ל בנק ירושלים (צילום: מרק ישראל סלם)


שר האוצר ישראל כ"ץ
התראיין בכנס ליהודה שרוני, הפרשן והעורך הכלכלי של מעריב, ואמר: "אני גיבשתי את רשת הביטחון הכלכלית שעבדה באופן יוצא מן הכלל. אני שומע את האנשים שקיבלו סיוע, שומע את בעלי העסקים, הם קיבלו את המענקים. כל חברות דירוג האשראי הגדולות בעולם משבחות אותנו ובעצם אנחנו ערוכים לקו הזינוק". לחצו כאן לראיון המלא עם ישראל כ"ץ.

שר האוצר ישראל כ''ץ בראיון בזום לכנס מעריב וג'רוזלם פוסט (צילום: מעריב אונליין)
שר האוצר ישראל כ''ץ בראיון בזום לכנס מעריב וג'רוזלם פוסט (צילום: מעריב אונליין)

הכנס בחסות מנכ"ל בנק ירושלים גיל טופז, נשיא איגוד לשכת המסחר עו"ד אוריאל לין, נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים ד"ר רון תומר, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ ראול סרוגו, ד"ר איתמר עופר מנכ"ל צבר רפואה, המשנה למנכ"ל מרכז לאודר לתעסוקה תמר גיל מנחם, אלוף (מיל') גרשון הכהן חבר תנועת הביטחוניסטים,  ד"ר אסתר לוצאטו שותפה מנהלת בקבוצת לוצאטו.