עו"ד אורלי עדס, מנכ"לית ועדת הבחירות, שוחחה היום (רביעי) עם ענת דוידוב ב-103FM לקראת יישום מערך הבחירות לכנסת ה-24 ואמרה: "התקציב גדול משמעותית מבעבר". לדבריה, גם קבלת התוצאות תתארך, כאשר מספר המעטפות הכפולות צפוי להיות גבוה פי שתיים מהרגיל.

"מערכת הבחירות הזאת גדולה, אבל לא ננצל את כל התקציב, נלקחו בו שולי ביטחון בגלל חוסר הוודאות המוחלט, אנחנו יודעים שחלק ממנו נוכל להחזיר. צפינו שיהיו כאלף 500 קלפיות בבתי אבות ויש לנו קצת פחות מ-600".

ספירת הקולות בקלפיות הקורונה

עדס טענה כי ישנו חוסר וודאות לגבי מספרם של החולים והמבודדים, שכן "המספרים משתנים מרגע לרגע ובשבוע האחרון ירידה תלולה, אנחנו צריכים להיערך מראש – להקים מתחמי אוהלים עצומים, לגייס כוח אדם, להדריך, לכן המספר כל כך משמעותי". והיא אף סיפרה את המורכבויות שבהקמת הקלפיות, לנוכח משבר הקורונה.

"חלק מהמתחמים יהיו הצבע וסע ובחלקם החולה או המבודד יידרשו להיכנס באופן רגלי, כאשר יגיע החולה למתחם הצבע וסע, הוא יפתח חלון חלקית יציג ת.ז, המזכיר יהיה מוגן קצת יותר מוועדת קלפי רגילה עם חלוק מיוחד, משקפי מגן ומסכת N95", סיפרה.

היא הוסיפה כי פותחה עמדת הצבעה מיוחדת שתוצמד לחלון רכב, כך שההצבעה תתבצע באופן חשאי. עם זאת, לא כולם יצביעו בתוך רכבם. החולה עצמו יבחר האם להצביע בקלפי רגלית או באמצעות הצבע וסע.

מנכ"לית ועדת הבחירות הסבירה: "תמיד יש מעטפות כפולות, רק הכמות הרבה יותר פחותה מאשר הפעם הזאת. בדרך כלל במהלך הלילה מתחילות לזרום התוצאות מהקלפיות הרגילות עד שעות הבוקר, אני מקווה שיפורסמו 70-60 אחוז מהקלפיות הרגילות וימשיכו לזרום במהלך היום".

"תוך כדי הלילה נתחיל במקביל את מבצע ספירת המעטפות הכפולות, הליכי הבדיקה כי צריך לערוך המון תהליכי בדיקה מקדמיים, להצליב רשימות כדי לוודא שאף אחד לא הצביע פעמיים", הוסיפה.

כמו כן, ציינה כי נעשו פעולות על מנת לאכוף שמירת מרחק ועטיית מסכות, על ידי הפחתת מספר הבוחרים בכל קלפי. "בכל מקום שיהיה אפשרי, יהיו שתי עמדות הצבעה. יהיו חומרי מיגון וחיטוי, סדרן ממונה קורונה, סדרן צמוד קלפי שישמור על המרחקים, מדבקות לסימון מרחקים, סרטי סימון למסלולים, כל מה שאנחנו צריכים זה שהציבור יהיה איתנו ויישמע להנחיות, וכולנו נוכל לבוא באופן בטוח לקלפי ולהצביע".