מנכ"ל מכון המחקר אפקאר, ד"ר הישאם ג'ובראן, שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM וניתח את נתוני הסקרים האחרונים. לטענתו, מרצ יכולה להתחזק במנדט אחד נוסף בזכות הנציגות הערבית במפלגה, מפלגת רע"מ בראשותו של מנצור עבאס מתחזקת והליכוד נחלשת במגזר הערבי.

איתמר בן גביר על פסילתה של אבתיסאם מראענה מהתמודדות לבחירות (צילום: עוצמה יהודית)

"יש תופעה שראינו בבחירות הקודמות שהקול הערבי בשבוע האחרון מתכנס, יש תהליך של התכנסות ומי שמרוויח הן הרשימות הערביות", אמר ג'ובראן שגרס כי בליכוד דווקא נרשמת ירידה בסקרים. "השיא של הליכוד הגיע בתחילת פברואר לשניים וחצי מנדטים, עכשיו רואים כמנדט וחצי", טען. הוא הסביר זאת על ידי כך שיתכן וההצבעה לליכוד נבעה מהצבעת מזג ופחות מהצבעה מהותית. "אלה שמצביעים ליכוד הצהירו כי זה נובע מתסכול מסוים שפקד אותם מהרשימה המשותפת. עכשיו התסכול מתפוגג קצת".

לדבריו, "אני חושב שהרשימה המשותפת מאז שהתפצלו, יושבת על שמונה עד תשעה מנדטים. בוא לא נשכח שהיא קיבלה לאחרונה 'פוש' ממפלגת מען שהצטרפה למשותפת ולדעתי זה יתבטא במנדט אחד או חצי מנדט שזה גם טוב". במקביל, מפלגתו של עבאס מתחזקת: "רק לאחרונה ראינו ארבעה וחצי מנדטים שהיא יכולה לקבל".

באשר לטיעונים נגד מהלכיו הקודמים של עבאס, אמר: "מבחינת דעת הקהל אתה יכול להצביע על שתי מגמות - יש את אלו שנגד בצורה חריפה ביותר, שללכת עם ביבי זה קו אדום. יש כאלה שאומרים 'בואו ננסה לראות מה קורה, אולי זה יביא תקווה ופתרון'. הקו הזה של להיות חלק ממפלגת שלטון, זה קו שקיים לפני מנסור עבאס". עם זאת, הדגיש כי "בן גביר וסמוטריץ' הם סדין אדום מבחינת דעת הקהל".