בן כספית שוחח השבוע עם יו"ר בל"ד, ח"כ סמי אבו שחאדה על הבחירות הקרבות במהלך כנס של מעריב-ג'רזולם פוסט בשיתוף וואלה. "לצערי הרב, כנראה שהולכים לבחירות חמישיות, אבל זה מאוד תלוי באחוזי ההצבעה בחברה הערבית", אמר אבו שחאדה והוסיף: "אני חושב שמה שקורה הוא מאוד לא טוב, גם לבחירות הרביעיות והשלישיות לא היה היגיון. יש פה בן אדם שיכול לנהל את המדינה כולה על פי התיקים הפליליים שלו, ואלו התוצאות". 

סמי אבו שחאדה ובן כספית בכנס מעריב

אבו שחאדה העביר גם ביקורת כלפי מרצ שקראו לשר פנים ערבי, וטען כי הם "נזכרים שיש ערבים כל פעם שיש בחירות. אני לא זוכר הצעה אחת שבא מישהו ממרצ ונזכר שיש ערבים במדינה. היחידים שאכפת להם מהחברה שלנו הם חברי הרשימה המשותפת". 

בנוגע לגנץ, אמר כי "לדעתי כולם חושבים שזו הייתה טעות. המשותפת תמליץ על כל מי שקרוב למצע הפוליטי שלה. יבוא יאיר לפיד יאמץ את 'מדינת כל אזרחיה'... אני לא הולך להמליץ על יו"ר ועד הכיתה, אלא על ראש ממשלה. קווי היסוד של הממשלה צריכים להיות קרובים אליי". 

בהמשך, כספית טען כי "עבאס עשה להם בית ספר", ובתשובה לשאלה האם ישב עם נתניהו ענה כי "אתה שואל אותי שאלה שכביכול הייתה טריוויאלית לפני מספר שבועות, ועכשיו אתה לא יודע איך הוא רוצה להתנהל. זה תלוי אם זה מנסור בעברית או בערבית. יש גם ראש ממשלה דומה". 

"אולי הוא צודק? את ערביי יפו הרבה יותר מעניין מהפלסטינים והכיבוש עניינים כמו כסף, דיור. הם מרגישים מקופחים. לא עדיף? תראה את ש"ס למשל", אמר כספית ואבו שחאדה הגיב: "ש"ס היא דוגמה גרועה מבחינתנו, כי גם האוכלוסייה שלנו רוצה את הזכויות שלה בכבוד. השיח הפוליטי החדש הזה, יש בו אלמנט גזעני סמוי שאומר שהערבים, כדי שיקבלו את הזכות שלהם למדרכה נורמלית ישלמו על זה מחיר פוליטי".

הוא הוסיף כי "החרדים, לא מעניין אותם שביבי יהרוס את עזה או הנגב. מבחינתם, זה לא מעניין, אני לא יכול להיות עם ביבי כאשר הוא זה שאחראי על כל האפליה והגזענות שאני סובל מהם. בדבר הכי בסיסי, אני צריך להילחם על זכות האזרחים שלי לביטחון בסיסי". 

לדבריו, הוא אופטימי ובטוח כי מספר המנדטים שיקבלו יפתיע את כולם לטובה, על אף הסקרים המנבאים להם 8-9 מנדטים: ""הסקרים הם לא הגורל, הם חושבים מה אנשים חושבים באותו רגע נתון. מה שקובע זה מה ששמים בקלפי. יש לי ביטחון גבוה שהחברה הערבית עברה מבחינת מודעית פוליטית וחברתית כברת דרך. אני חושב שהתחלנו את קמפיין הבחירות עם 10 מנדטים ונהיה בעלייה מתמדת עד יום הבחירות. נפתיע את כולם. לצערי הרב, עבאס לא יעבור". הוא גם הדגיש כי נתניהו יביא לדעתו פחות ממנדט, שזה פחות מ-38 אלף קולות.

אבו שחאדה ניצל לבסוף את הפלטפורמה כדי לקרוא לציבור ללכת ולהתחסן וציין כי "אסור היה לי להתחסן כי עברתי את הקורונה רק לפני שבוע. אני מחלים. אבל כל החברה חייבת ללכת להתחסן".