“אנחנו חוששים ממעשי אלימות כלפי המפגינים וגם מפרובוקציות שנועדו להשחיר את מי שלוקח חלק בהפגנות - וקוראים למשטרה לאבטח מחר את ההפגנות”, כך אומרת ל”מעריב” ד”ר שקמה שוורצמן, ממייסדות מחאת “הדגלים השחורים”, לקראת הפגנת הענק הצפויה במוצאי שבת בירושלים.

מחר, בשבוע ה־39 להפגנות, יתפרשו המפגינים מכל ארגוני המחאה נגד נתניהו בלמעלה מאלף מוקדים ברחבי הארץ. המחאה בירושלים תיפתח בצעדת אלפים מאזור משכן הכנסת לעבר כיכר פריז, כשאירוע השיא מתוכנן בסמוך למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים.

בפני המפגינים תופיע שורה ארוכה של אומנים, ואת האירוע ינחה השחקן ליאור אשכנזי. המארגנים מצפים לקהל של רבבות שיגיעו ברכבים פרטים ובהסעות. “אנחנו מקווים שזאת תהיה ההפגנה האחרונה, ושאחרי שנשמע את תוצאות הבחירות לא נידרש עוד לצאת לרחובות”, הוסיפה ד”ר שוורצמן.

לפיד מתדרך פעילים במטה המפלגה בתל אביב (צילום: אלעד גוטמן)
לפיד מתדרך פעילים במטה המפלגה בתל אביב (צילום: אלעד גוטמן)

בתוך כך פתחו בימים האחרונים בליכוד בקמפיין אגרסיבי נגד ימינה, במטרה להחליש את מפלגתו של נפתלי בנט ובכך להנמיך את גובה הציפיות שלו לקראת המשא ומתן הקואליציוני העתידי. אתמול עלה סרטון מיוחד שבו נתניהו פונה לבנט ואומר: “לפני שלושה ימים ביקשתי ממך להתחייב על ממשלה בלי לפיד ובלי רוטציה. למשך שלושה ימים אתה מתחמק כי אתה רוצה להיות ראש הממשלה עם 8 או 10 מנדטים. אצלי זה לא יהיה, לא תהיה רוטציה בראשות הממשלה, כי הכלכלה לא מאפשרת את זה. לכן אתה מתכנן לעשות רוטציה על ראשות ממשלה עם לפיד, בממשלה שיהיו בה חברים סער, ליברמן, מרב מיכאלי ומרצ”.

בתגובה כתב בנט: "מר נתניהו, אני לא חותם לך על שום מסמכים, כי אני לא עובד אצלך אלא אצל העם הנפלא שלנו, זה ששלחת את מירי רגב לקרוא להם שונאי אדם. לא אהפוך את לפיד לראש ממשלה - עם רוטציה או בלי רוטציה".

אתמול נפגש יאיר לפיד עם פעילים במטה הבחירות של יש עתיד ושב ואמר להם: "אנחנו נאבקים על המנדט ה־61. מי שיהיה מספיק נחוש, יביא אותו. אם נעבוד נכון, אם נעבוד קשה, אם נשכנע את המתלבטים, אפשר לנצח בבחירות האלה".