השר לשעבר חיים רמון שוחח הבוקר (שישי) עם ניסים משעל בתוכניתו ב-103FM, נתן פרשנות על המתרחש הימים האחרונים של מערכת הבחירות, וניסה לחזות את התוצאות שיתקבלו בשלישי בערב.

כשנשאל האם בנימין נתניהו יהיה ראש הממשלה הבא, השיב רמון: "אני מסכים רק באופן חלקי. מכיוון שנתניהו, עם כל מה שקורה מסביב, נמצא כרגע במקרה הכי טוב סביב 50 מנדטים לגוש, זאת פעם ראשונה. בארבע מערכות הבחירות האחרונות הוא היה תמיד ב 57-58 מנדטים. גורלו הפוליטי נתון בידי שני גורמים – בנט ומנסור עבאס. הוא לא חלם שזה יהיה מצבו. לפחות לגבי בנט, הוא קנה את זה ביושר. עכשיו, מה יעשה בנט עם זה שהוא הפך ללשון המאזניים? אני רוצה להזכיר לך שנתניהו הציע עולם ומלואו לאבי גבאי עם שישה מנדטים, ולליברמן הוא הציע רוטציה עם שבעה. כך שהעשרה מנדטים האלה הם מאוד קריטיים. ולכן, אם בנט ידע לשחק עם הקלף הזה בתבונה, הוא יכול לבוא לנתניהו ולהגיד 'אני מבקש שנה ראשונה, שנה ורבע, להיות ראש ממשלה ברוטציה. אחרת אני נתון למכירה גם לגורמים אחרים'. יצטרכו לשחק כאן עם עצבים מאוד חזקים. 

משעל השיב לרמון: "אתה תמים. מי בבלפור יאשר הסכם שבו בנט יהיה ראש ממשלה? מישהו ייתן לבנט להיכנס לבלפור?". על כך ענה השר לשעבר: "ואם הוא בא ואומר לו, אם נניח שבנט משחק את זה נכון, הוא אומר 'אני הולך, לא צריך 61'. כי הרשימות הערביות, נניח, לא משחקות. ויש בגוש נגד נתניהו 54-55, יחד עם בנט אפילו יותר, מול ה-50 שיש לביבי. יש 50 מול 60. ובנט אומר לו 'אני הולך על ה-60, שם נותנים לי להיות ראש ממשלה לא שנה-שנה וחצי'. מה קורה בבלפור? התמוטטות. זה פשוט עניין של איך אתה מנצל את היותך לשון מאזניים. ואם יאיר לפיד וגדעון סער יתגברו על האגו שלהם ויבואו לנפתלי בנט ויגידו לו 'אתה תהיה ראש הממשלה ואתה תוביל', אז אתה עומד בראש ממשלה שהיא רובה ימין". 

"היחיד שיכול אולי לכבוש את מבצר בלפור זה בנט. ולכן, אתה תראה בשבוע הזה קרב אדיר שבו ביבי ינסה להוריד את בנט ל 6-7 מנדטים. הוא היעד המרכזי בשבוע הקרוב. לא לפיד ולא סער. רק בנט. הוא ישתולל על כך. הוא יתמודד בשלושת הימים שנותרו אך ורק במעוזים שמתלבטים בין בנט ובין נתניהו, שם הוא יהיה. כי אם הוא יוריד אותו ל 6-7 מנדטים, אז כל התזה שלי, שעד עכשיו עמדה במבחן הסקרים – תתמוטט. אם בנט נשאר בסביבות עשרה מנדטים, והוא עומד בצורה רצינית ויודע לנהל משא ומתן בצורה נכונה, הוא יכול לפרוץ את מבצר בלפור", הוסיף רמון.

"אין מצב שיאיר לפיד או גדעון סער הם ראשי ממשלה, זה ירד מן הפרק. זה או ביבי, או בנט, או ביבי-בנט. זה מה שיש לנו. בתמיכה מבחוץ של עבאס, שיעבור בוודאות את אחוז החסימה. אין שום מצב שבנט בקולותיו יכתיר, ברוטציה או לא ברוטציה, ראש ממשלה מהמרכז-שמאל. בנט הוא ימין. בנט לא רוצה להחליף את ביבי, הוא רוצה לרשת אותו. הוא רוצה להיות מנהיג הימין והוא שואף להשתלט על הליכוד, להיכנס לליכוד", המשיך רמון.            

בהמשך העריך רמון כי למפלגות הימין לא תהיה בעיה להקים ממשלה בהימנעות רע"מ: "אתה לא מבין שמנסור עבאס זה ש"ס ערבי? היא נטשה את כל העניינים הלאומיים, והיא תתעסק אך ורק בענייני פנים. זה המהפך הגדול שקרה במגזר הערבי. מספיק שהיא תימנע. הממשלה לא נתמכת, ברע"מ ימנעו מהצבעה ויאפשרו את הקמת ממשלת נתניהו. ולכן את זה הם יבלעו כי זאת תהיה ממשלת ימין מלא-מלא, כאשר מי שמאפשר אותה זה מנסור עבאס".