בחירות 2021: האם יש סיכוי שלפני הבחירות נראה תזוזה של חברי כנסת בין המפלגות על מנת להטות את הכף לכיוונו של אי אלו מהגושים? יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס לשאלה הזו באירוע שבת תרבות בחולון היום (שבת), ואמר כי "עריקים היו כבר בכנסת האחרונה. אני חושב שגם בליכוד כרגע יש מתקוממים בשיחות פנימיות".

ליברמן המשיך ותקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אף אחד לא רוצה את נתניהו, כולם מבינים שנתניהו דואג רק לעצמו. הוא במסע של הישרדות אישית, לא מעניין אותו לא המדינה ולא שום דבר חוץ ממנו".

יפעת שאשא ביטון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
יפעת שאשא ביטון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

גם חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון ממפלגת "תקווה חדשה" תקפה את ראש הממשלה ואמרה כי הוא "משקר בלי למצמץ בכלל". חברת הכנסת אמרה כי נתניהו "מדבר על מערכת חינוך פתוחה שהיא לא פתוחה בכלל, משקר לגבי התקציב ומדבר על ממשלת ימין מלא כשהוא מדבר מהצד עם מנסור עבאס והרשות הפלסטינית".

"אנשים מיואשים, מאוכזבים ואיבדו את האמון. אני יודעת שאתם מאוכזבים ואני יודעת שאיבדתם את האמון אבל באמת שיש לנו הזדמנות לעשות שינוי במדינת ישראל ולהחליף את השלטון", אמרה שאשא ביטון ומתחה ביקורת על נתניהו: "יש לנו ראש ממשלה שמדרדר את מדינת ישראל לשלטון יחיד, עושה מה שבא לו, משחק בחיים של אנשים, בפרנסה שלהם, בבריאות שלהם, בחינוך של הילדים שלנו. הכל אצלו מונע משיקולים אישיים וציניים ובידיים שלנו לעצור את זה. רק אנחנו נוכל לעצור אותו מלהגיע ל-61 מנדטים".

במענה לשאלה בנושא העריקים אמרה שאשא ביטון, "אני מציעה לראש הממשלה לעשות בדק בית ובדיקת נוכחות".

מיכאלי: "לא מחרימה באופן עקרוני את הליכוד"

יו"ר מפלגת העבודה, חברת הכנסת מרב מיכאלי, התארחה גם היא ב"שבת תרבות" והתייחסה לסקרים האחרונים לקראת הבחירות: "מרצ עוברת באופן וודאי. יש מספיק מנדטים לעבודה ומרצ. הן עוברות אין שום חשש. יש מקום לכולם ואפשר להצביע בלב שקט למפלגת העבודה".

מרב מיכאלי (צילום: ללא קרדיט)
מרב מיכאלי (צילום: ללא קרדיט)

מיכאלי ציינה כי "הדבר הדחוף מבחינתי וההכרחי למדינת ישראל זה להחליף את נתניהו. אמליץ לנשיא על מי שנראה שיש לו את הסיכוי הגדול ביותר להחליפו, בשביל זה צריך להקים גוש של 61. בתוך ה-61 הגודל לא קובע. יש כמה אפשרויות. לפיד הוא הכי פחות רחוק מעמדותינו האידאולוגיות, רחוק אבל הכי פחות, יש גם אפשרויות אחרות. הוא לא מפלגה, זאת רשימה. גם גדעון סער עשה רשימה. אפשר לחשב יותר טובה או פחות טובה. הליכוד היא מפלגה. מפלגת העבודה היא מפלגה עם אידאולוגיה ברורה. שוויון, כלכלה אנושית, פלולריזם. לצערי ה'עבודה' יותר מפעם אחת בגדה בבוחרים שלה. אצלי זה לא יקרה".

"גם ליברמן, גם סער, גם לפיד - כולם ישבו עם נתניהו שנים רבות. כולם שיתפו אתו פעולה. במפלגת העבודה היום אין אף אחד שישב עם נתניהו. נגמר העידן הזה לחלוטין. אני לא פוסלת את הליכוד. אני לא מחרימה את הליכוד בגדול אבל בעקרון גם הליכוד צריך תקופה באופוזיציה", אמרה חברת הכנסת.