שלושה ימים לבחירות, יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, ויו"ר מפלגת מרצ, ניצן הורוביץ, התראיינו היום (שבת) בחדשות 12. מיכאלי בחרה לדבר על שיתוף הפעולה העתידי שלה עם המפלגות החרדיות בקואליציה אפשרית כשאמרה: "שיתפתי עם החרדים פעולה באופוזיציה. יש לנו הרבה דברים במשותף. אותי מעניין למצוא את הטוב המשותף".

עוד התייחסה גם לסכסוך הישראלי פלסטיני ואמרה כי הוא "אינטרס ישראלי ראשון במעלה. אנו מחזירות את העבודה לדרך רבין שהיא פתרון לסכסוך, שינוי סדר העדיפויות במדינת ישראל ושיוויון". בנוסף, הביעה תמיכה בהסכם גרעין איראני: "אנו תומכים בחזרה להסכם שהאינטרסים של ישראל ישמרו בו".

לבסוף, לא דיברה נגד מפלגת מרצ, אלא נגד כחול לבן: "אני מוכנה לעזור למרצ אם יבקשו ממני. אני סומכת על עח שהיא תעבור את אחוז החסימה. אני אומרת לא להצביע לגנץ ולא להצביע למפלגות שאינן מפלגות דמוקרטיות".

הורוביץ, מנגד התמקד בקרב על אחוז החסימה ואמר כי למרות החשש ממנו, הוא יתמודד בבחירות ולא יפרוש. "נפילה של מרצ תפיל את כל הגוש. מרצ היא תנועה אמיתית של אנשים שרוצים שנייצג אותם". עוד הוסיף כי "פחות קול ליש עתיד או לעבודה לא יעלה ולא יוריד מהגוש. הם במקום טוב".

ניצן הורוביץ בכנס מעריב (צילום: מרק ישראל סלם)
ניצן הורוביץ בכנס מעריב (צילום: מרק ישראל סלם)

בנוסף, הורוביץ הציג את עמדתו בנושא החקירה נגד ישראל בבית הדין בהאג, והבהיר כי הוא נגד המדיניות הישראלית בהתנחלויות ולא נגד חיילים בודדים: "אני נגד העמדה לדין של חיילים בחו"ל באיזשהו גוף זר או ועדה בינלאומית".

כזכור, מיכאלי אמרה היום בשבת תרבות בחולון כי היא לא פוסלת את הליכוד כמפלגה: "אני לא מחרימה אותם בגדול אבל בעיקרון גם הליכוד צריך תקופה באופוזיציה".