שלושה ימים ליום הבחירות, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיע הערב (שבת) לראיון במהדורות החדשות של הערוצים 12 ו-13. ראש הממשלה הבטיח כי לא יפטר את היועמ"ש, התייחס להזמנה של לפיד לעימות, הבטיח תפקידי שרים לבנט ושקד ואף תקף בחריפות את התקשורת. נתניהו הדגיש בשני הראיונות כי עריקים מהמפלגות הקטנות יגיעו בסופו של דבר לליכוד, במידה ויצליח לקבל 61 המלצות. 

בראיון לחדשות 12 הוא הגיב להזמנה של לפיד לעימות: "אמרתי ללפיד, אם אתה מכריז רשמית שאתה מתמודד לראשות הממשלה, אז אבוא לעימות". "כל הקמפיין שלך הוא על יאיר לפיד, הוא הציע מולך עימות ולא באת, למה לא? אתה מפחד?", נשאל נתניהו, שענה: "את חושבת? תשאלי אותו את השאלה - למה אתה רץ, לראשות ועדה בכנסת? זה אולפן שהוא מאוד ביתי עבור לפיד".

נתניהו התייחס לנושא העריקים בין המפלגות בשני הערוצים והבטיח כי חלק מאנשי המפלגות השונות יערקו לליכוד. "אם נקבל 61 מנדטים חלק מהאנשים של גנץ יבואו אלינו", אמר בראיון לחדשות 13. בראיון לחדשות 12 אמר שאנשי המפלגות הקטנות יערקו וגם אנשי המפלגות שמתיימרות להיות ימניות. "אני לא פוסל את האפשרות כי יש לנו גישושים שהאנשים מהמפלגות שמתיימרות להיות ימניות או ימניות אבל אחרות, לבסוף יבואו אלינו", אמר נתניהו.

בנימין נתניהו, בני גנץ (צילום: חיים הורנשטיין)
בנימין נתניהו, בני גנץ (צילום: חיים הורנשטיין)


בראיון לחדשות 13 התייחס נתניהו להצעת בן גביר לקדם את "החוק הצרפתי", שזוכה לתמיכה גם במפלגתו. "אני פוסל אותה. התחייבתי לכך. מי יעצור משפט? התיקים האלו קורסים מעליהם, כולם מבינים שאלו תיקים תפורים הזויים. אנחנו מנדט או שניים נצחון ויש התלהבות גדולה. אני צריך אתכם שלא נחזור לבחירות נוספות, שלא נחזור לממשלת רוטציה הזויה כדי שנעלה את הכלכלה מעלה מעלה".

בשני הערוצים התייחס ראש הממשלה לאפשרות שיפטר את היועץ המשפט לממשלה, אביחי מנדלבליט, והבטיח כי לא יעשה זאת. "לא אפטר אותו, נעשה רפורמות. אני לא אפטר אותו, אבל אדאג לאיזון במערכת בין הרשויות, מערכת המשפט יצאה מאיזון, כמו ההחלטה עכשיו לפתוח את השמיים זו החלטה לא נכונה".

בנימין נתניהו ואביחי מנדלבליט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בנימין נתניהו ואביחי מנדלבליט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)


ראש הממשלה נתניהו התייחס בראיון לחדשות 13 לעתיד ישראל אחרי הבחירות, ואמר: "אני חושב שבגלל שאזרחים מבינים שזה אסון בחירות נוספות, ובמקביל להקים ממשלת רוטציה הזויה וכושלת, אני חושב ואגב בנט וגדעון קורסים בסקרים, אני חושב שבסוף יצביעו בשבילנו. אני עם דלקת בגרון מסיבה אחת, בגלל הכנסים שאני הולך אליהם והם מלאי התלהבות". 

הבטיח טיסות למכה

"אם תקבל 61 זו תהיה הקדנציה האחרונה?", נשאל נתניהו, וענה: "יש לי כמה דברים: אני רוצה להזניק את הכלכלה, אני רוצה למנוע מאיראן נשק גרעיני, ארבעה הסכמים ולשמור על הביטחון. לאזרחי ישראל הערבים - אביא לכם טיסות ישירות מישראל למכה". 

נתניהו התייחס לאירוע ביום שישי בו תכנן להגיע לביתו של בנט ואמר: "הלכתי לשכן של בנט שהוא תומך בי, קיוויתי שהשכן יביא אותו אלי, בחרו בשם דוויט שעלה מניו ג'רזי, זה היה אמרו להיות בהפתעה, ואז הוא יביא את בנט ושהוא יגיד בלי לפיד ורוטציה. שמעתי אותו ואת גדעון סער אומרים שזה לא יהיה בלי לפיד ורוטציה, זה אסון למדינת ישראל", אמר בחדשות 12. 

נפתלי בנט בכנס מעריב (צילום: מרק ישראל סלם)
נפתלי בנט בכנס מעריב (צילום: מרק ישראל סלם)


"המדינה שלנו זה לא משחק לפוליטיקאים עם אמביציות ורוטציות. אנחנו יוצאים ממלחמת העולם השלישית, בשתי המלחמות הראשונות לא הייתה לנו מלחמה, במלחמת העולם הזאת הנגיף תקף את כל העולם, ואנחנו יוצאים ראשונים מהעולם, אי אפשר לעשות את זה עם רוטציה", אמר רה"מ בראיון לרינה מצליח בחדשות 12. 

נתניהו נגד רינה מצליח: "את מגויסת לתעמולה"

ראש הממשלה אמר בשידור בחדשות 12 כי יכניס את בכירי ימינה לממשלתו והבטיח להם תפקידי שרים: "בנט ושקד יהיו שרים בממשלתי אם אקבל 61. אחרת יהיו שרים אצל לפיד, בממשלת רוטציה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התעמת במהלך הראיון בחדשות 12 עם המראיינת רינה מצליח, על רקע שאלותיה על המשפט שמתנהל נגד ראש הממשלה. "את מגויסת לתעמולה", הטיח בה נתניהו, "תתביישו, אתם חושבים שמישהו מאמין לכם? אתם מגויסים, מפלגה פוליטית, כל האולפן הזה, אבל זה לא מעניין אותי". 

מוקדם יותר היום, לאחר שנמנע רבות מלהצהיר על עצמו כמתמודד לתפקיד ראשות הממשלה, יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד קרא לנתניהו להתעמת מולו הערב בעימות טלוויזיוני בשידור חי, באחד משלושת ערוצי הטלוויזיה.

שלט חוצות של הליכוד - בנימין נתניהו נגד יאיר לפיד (צילום: gettyimages)
שלט חוצות של הליכוד - בנימין נתניהו נגד יאיר לפיד (צילום: gettyimages)


בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב לפיד: "בוא לעימות ביבי. אני לא מתכונן לשבת באולפנים בתור להקת החימום שלך. אמרת שאני היריב שלך, מול היריב מתייצבים. שאלת איפה לפיד? הנה אני. בוא תתייצב מולי לעימות היום בערב".