יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, נשא הערב (שבת) דברים במסיבת העיתונאים שכינס. במהלכה, התייחס לסירובו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להעתמת עמו ואמר: "ביבי מפחד". בנוסף, הוא נשאל על רוטציה עם יו"ר ימינה, נפתלי בנט, או יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, והבהיר: "לא אעשה חישובי קואליציות אבל אעשה כל מה שצריך להחליף את נתניהו, מוכן לשמוע כל תסריט אפשרי".

הוא המשיך ותקף את ראש הממשלה, כשאמר: "הוא (נתניהו) פוחד כי הוא יודע מה יצא מהעימות. יצא מה שהוא מנסה להסתיר מהציבור בכל הכוח. הממשלה שלו היא הממשלה היחידה שיש בה את ליצמן, סמוטריץ' בן גביר ודרעי, ממשלה של סחטנים וגזענים שתיקח כספים מאלו שעובדים ותתן אותם לאלו שלא עובדים, ממשלה חשוכה שתפגע בכלכלה, תפגע ביחסים עם האמריקאים ותבריח מפה את הילדים שלנו". 

לדבריו, "בסקרים אתמול היינו 60 60. אפשר להגע ל-61 והמציאות תשתנה. אם כל המתלבטים יתנו לנו כוח, זה ישתנה, ונביא רוח של אופטימיות למדינה. אני לא קונה את זה שלציבור לא אכפת, אכפת לכם מהילדים שלכם. יש לנו הזדמנות אמיתית, אולי אחרונה, להביא שינוי גדול".

מוקדם יותר, נתניהו התייחס במהלך ראיונות שנתן לערוצי החדשות 12 ו-13, לעימות אפשרי עם לפיד, וטען: "אמרתי ללפיד, אם אתה מכריז רשמית שאתה מתמודד לראשות הממשלה, אז אבוא לעימות". "כל הקמפיין שלך הוא על יאיר לפיד, הוא הציע מולך עימות ולא באת, למה לא? אתה מפחד?", נשאל נתניהו, שענה: "את חושבת? תשאלי אותו את השאלה - למה אתה רץ, לראשות ועדה בכנסת? זה אולפן שהוא מאוד ביתי עבור לפיד".