שלושה ימים לבחירות: נפתלי בנט, יו"ר מפלגת ימינה, הודיע בראיון בערוץ 12 כי "גדעון סער הוא איש טוב, נהיה בוודאי בקואליציה יחד. נלך ביחד ונקים ממשלת ימין שתחליף את נתניהו". את הדברים אמר לאחר שיו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, התראיין אף הוא ודרש ממנו להתחייב כי לא ילך עם נתניהו: "נפתלי ידידי, בוא נלך יחד לטובת שינוי במדינה ולא לממשלה נוספת בראשות נתניהו".

כשנשאל סער על הרכב הקואליציה שיכולה לקום, והאם הוא דורש את תפקיד ראש הממשלה חרף היותו מפלגה קטנה מזו של לפיד, אמר כי "כרגע אני מועמד על ראשות הממשלה, מאמין שיש לי את היכולת לאחד ולחבר, מה שאין לאחרים. אני מאמין שאוכל לעשות הכי טוב בדברים האלה, אבל אני אומר שיהיה צורך בהחלט למצוא הבנה בין כל השותפים הפוטנציאליים".

הוא הכחיש את הדיווחים לפיהם ישנם עריקים במפלגתו, בדגש על חברי סיעת דרך ארץ, צבי האוזר ויועז הנדל, והבהיר כי לא ישב עם ראש הממשלה: "אני בוטח בהם באלף אחוז. יש להם הסכם איתי, זה קשקוש ושקרים. הרי אם היה קיים מהלך כזה הוא לא היה מודיע עליו, זה ספין של נתניהו, זה בערך כמו הקנוניה שלי עם נשיא המדינה".

בנימין נתניהו, גדעון סער, נפתלי בנט (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
בנימין נתניהו, גדעון סער, נפתלי בנט (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

לאחר מכן, העלה סברה כי כי ייתכן שעריקים יגיעו דווקא מכיוונו של נתניהו: "אם נתניהו ייקלע לאופוזיציה ולא יהיה לו את כוח הכפייה, הוא יתקשה לשמור את האנשים מאחוריו".

בנט, מנגד, למרות דבריו, נותר עמום כשנשאל האם ילך עם נתניהו: "אני לא סגור עם נתניהו, אני נחוש לעשות הכל כדי להחליף אותו", אך הבהיר כי "לא נלך לבחירות מספר חמש. אני לא שונא או אוהב את ביבי, הוא לא מעניין אותי".

בתחילת דבריו, התייחס לאירוע בו נתניהו טען כי יגיע לביתו ביום שישי בבוקר, אך לבסוף לא בא: "בשעות הבוקר הילדים שלי רצו למיטה שלי וצעקו: 'יש רחפנים באוויר'. לאחר מכן אמרו לי אנשי הביטחון שבשעה 12:30 רה"מ יגיע כדי להעביר מכתב. השבתי: 'ביבי, אני לא עובד אצלך, בוא לעימות'. הגימיק הזה עלה עשרות אלפי שקלים, אנשי המשטרה קמו בגללו ב-4 לפנות בוקר".

עוד הוסיף להסתייג מישיבה תחת יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד: "לפיד הוא בחור טוב, אבל הוא בראש גוש המרכז שמאל. הוא נגד ההתיישבות ביהודה ושומרון, וכשיש 80 מנדטים בימין ו-30 בשמאל, נקים ממשלת ימין. אני אהיה המבוגר האחראי שיוריד את הדבר הזה".

על השאלה מדוע לא הלכו יחד בבחירות, סער רמז לכך שחוסר העניין הגיע דווקא מבנט ואמר כי "לא הייתה אופציה כזו". מנגד, בנט סירב להתייחס לכך.