פחות מ-72 שעות לפתיחת הקלפיות ביום שלישי הקרוב, וראשי המפלגות נכנסו לישורת האחרונה. במהלך השבת ומוצאי השבת התראיינו בכירי המפלגות בערוצים השונים, והשמיעו לבוחרים הישראלים את המסרים שלהם, על מנת לנסות לשכנע אותם לבחור בהם. אתר מעריב אונליין מציג לכם את האמירות החשובות ומצבם של המתמודדים בסקרים האחרונים, שפורסמו ביום שישי.  

בזמן שאלפים מפגינים נגדו באזור מעונו בירושלים, ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין הערב (מוצאי שבת) לשני הערוצים

התבטאויות מרכזיות: הבטיח כי לא יפטר את היועמ"ש אביחי מנדלבליט; על הזמנת לפיד לעימות: "אמרתי לו, אם אתה מכריז רשמית שאתה מתמודד לראשות הממשלה, אז אבוא לעימות"; על האפשרות שיהיו עריקות לליכוד: "אני לא פוסל את האפשרות כי יש לנו גישושים שהאנשים מהמפלגות שמתיימרות להיות ימניות או ימניות אבל אחרות, לבסוף יבואו אלינו".  

סקרים אחרונים: מצביעים על מגמה ברורה של התחזקות למפלגת הליכוד. סקר מעריב - 30 , סקר חדשות 12 - 32, סקר חדשות 13 – 30.

בנימין נתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)

יו"ר "יש עתיד", יאיר לפיד, שהזמין את נתניהו לעימות מולו, כינס מסיבת עיתונאים והגיב גם לראיונות של ראש הממשלה בשני הערוצים. 

התבטאויות מרכזיות: על הסירוב של נתניהו לעימות מולו: "הוא פוחד כי הוא יודע מה יצא מהעימות. יצא מה שהוא מנסה להסתיר מהציבור בכל הכוח; על האפשרות להקמת ממשלה ברוטציה על בנט וסער: "מוכן לשמוע כל תרחיש להחלפת נתניהו". 

סקרים אחרונים: לפיד ו"יש עתיד" חוו היחלשות קלה, אך נותרו סך הכל מאוזנים. סקר מעריב – 19 מנדטים, סקר חדשות 12 – 18 מנדטים, סקר חדשות 13 – 18 מנדטים. 

יאיר לפיד במסיבת עיתונאים (צילום: אלעד גוטמן)
יאיר לפיד במסיבת עיתונאים (צילום: אלעד גוטמן)

אחרי שהזמין גם הוא את ראש הממשלה בנימין נתניהו לעימות, נפתלי בנט, יו"ר ימינה, התראיין גם הוא לערוצים השונים

התבטאויות מרכזיות: על הרכבת ממשלה אחרי הבחירות: "אהיה יחד עם סער בקואליציה, נקים ממשלה שתחליף את נתניהו"; על ישיבה תחת נתניהו בממשלה: "אני לא סגור עם נתניהו, אני נחוש לעשות הכל כדי להחליף אותו; על האפשרות של מערכת בחירות נוספת: "לא נלך לבחירות מספר חמש".

סקרים אחרונים: מצביעים על מגמת היחלשות של נפתלי בנט וימינה. בחלקם בנט אף זוכה למספר חד-ספרתי. סקר מעריב – 10 מנדטים, סקר חדשות 12 – 9 מנדטים, סקר חדשות 13 – 10 מנדטים. 

נפתלי בנט  (צילום: מרק ישראל סלם, ג'רוזלם פוסט)
נפתלי בנט  (צילום: מרק ישראל סלם, ג'רוזלם פוסט)

גדעון סער מגיע גם הוא לישורת האחרונה כאשר הוא במצב של היחלשות. על רקע מצבו, הוא הדגיש כי הוא עדיין רואה עצמו כמועמד לראשות הממשלה, והכחיש את הדיווחים השונים על עריקים מרשימתו לליכוד.

התבטאויות מרכזיות: על הרכבת הקואליציה: "כרגע אני מועמד על ראשות הממשלה, מאמין שיש לי את היכולת לאחד ולחבר, מה שאין לאחרים"; הכחיש את הדיווחים על עריקים לליכוד, בעיקר של אנשי "דרך ארץ": "זה קשקוש ושקרים. הרי אם היה קיים מהלך כזה הוא לא היה מודיע עליו, זה ספין של נתניהו, זה בערך כמו הקנוניה שלי עם נשיא המדינה".

סקרים אחרונים: סער ו"תקווה חדשה" נחלשו, כאמור, בסקרים האחרונים, בחלקם הם אף זוכים למספר חד-ספרתי של מנדטים. סקר מעריב – 8 מנדטים, סקר חדשות 12 – 9 מנדטים, סקר חדשות 13 – 10 מנדטים. 

גדעון סער (צילום: מרק ישראל סלם, ג'רוזלם פוסט)
גדעון סער (צילום: מרק ישראל סלם, ג'רוזלם פוסט)

אחרי הפיצול עם רע"ם של מנסור עבאס, ברשימה המשותפת מודאגים מאוד מאחוזי ההצבעה. יו"ר סיעת הרשימה המשותפת ח"כ אחמד טיבי אמר השבוע: "אנחנו מנסים לעודד, לדרבן ולבקש מאנשים שייצאו להצביע, אבל זה לא יהיה כמו בפעם שעברה. אין ספק שהפיצול של הרשימה המשותפת פגע ברצון הציבור לראות רשימה אחת משותפת למרות הביקורת על הרשימה".

סקרים אחרונים: הדאגה של אנשי הרשימה המשותפת בהחלט מתטאת בסקרים האחרונים, שהראו מגמה של ירידה, יחסית לסקרים מהחודשים האחרונים. סקר מעריב – 8 מנדטים, סקר חדשות 12 – 8 מנדטים, סקר חדשות 13 – 8 מנדטים. 

איימן עודה (צילום: אבשלום ששוני)
איימן עודה (צילום: אבשלום ששוני)

ש"ס ואריה דרעי שומרים על יציבות בימים האחרונים. בשיחה השבוע בראיון ברדיו 103FM, דרעי הביע אופטימיות לגבי הסיכויים של גוש נתניהו להקים קואליציה. "התוצאות של הבחירות לא ברורות בגלל 5-4 מפלגות שעומדות על קצה אחוז החסימה, זה משנה את הכול. דרעי גם התייחס בימים האחרונים רבות לגדעון סער ונפתלי בנט וקרא להם להצטרף לקואליציה תחת נתניהו. 

סקרים אחרונים: התוצאות בסקרים האחרונים מראות יציבות של ש"ס ואריה דרעי. סקר מעריב – 8 מנדטים, סקר חדשות 12 – 8 מנדטים, סקר חדשות 13 – 8 מנדטים. 

אריה דרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אריה דרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

על רקע הסערה והעימות המתוקשר עם ניקול ראידמן, ישראל ביתנו ואביגדור ליברמן ממשיכים בימים האחרונים בקו הברור נגד בנימין נתניהו והחרדים, ונותרו יציבים. ליברמן מעביר בימים האחרונים מסרים כי על החילונים לצאת בהמוניהם ולהצביע. בראיון למעריב סופהשבוע אמר ליברמן: "אנחנו עובדים כדי להביא אותם להצבעה. ואם הבחירות הקודמות היו בשאלה כן ביבי או לא ביבי, כיום הבחירה היא בין כן חרדים או לא חרדים". בנוסף, רמז היום ליברמן במהלך אירוע שבתרבות כי גם מהליכוד ישנה אפשרות כי כמה מחברי הרשימה יערקו. 

סקרים אחרונים: "ישראל ביתנו" נותרה יציבה בסקרים האחרונים, אך בחלקם היא נחלשה במנדט, כמו בסקר של חדשות 13. סקר מעריב – 8 מנדטים, סקר חדשות 12 – 7 מנדטים, סקר חדשות 13 - 6 מנדטים.

אביגדור ליברמן (צילום: רמי זרגנר)
אביגדור ליברמן (צילום: רמי זרגנר)

יהדות התורה, שנחשבת לחלק מהגוש שתומך בנתניהו, מגיעים לישורת האחרונה ביציבות מסוימת. יו"ר יהדות התורה, חבר הכנסת משה גפני, התראיין במוצאי השבת לחדשות 13 ולחדשות 12 והתייחס לאפשרות שנתניהו לא יצליח להרכיב את הממשלה הבאה. 

התבטאויות אחרונות: "אם לנתניהו לא יהיו 61, נשקול לפני שנצא לבחירות חמישיות", אמר. עם זאת הבהיר כי לא ישב עם יאיר לפיד כראש ממשלה כל עוד גישתו כלפי חרדים לא תשנה. 

סקרים אחרונים: סקר מעריב – 6 מנדטים, סקר חדשות 12 – 7 מנדטים, סקר חדשות 13 – 7 מנדטים. 

ח''כ משה גפני (צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת)
ח''כ משה גפני (צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת)

על גבול אחוז החסימה

מפלגת העבודה ויושבת הראש מרב מיכאלי מגיעות לישורת האחרונה כאשר היא כבר נושקת לאחוז החסימה. עם זאת, המפלגה נמצאת במצב אופטימי יותר יחסית למתחרותיה בתחתית רשימת המנדטים. 

התבטאויות אחרונות: על ישיבה עם המפלגות החרדיות: "שיתפתי עם החרדים פעולה באופוזיציה. יש לנו הרבה דברים במשותף"; תקפה את כחול לבן, נמנעה מלתקוף את מרצ: "אני מוכנה לעזור למרצ אם יבקשו ממני. אני סומכת עליה שהיא תעבור את אחוז החסימה. אני אומרת לא להצביע לגנץ ולא להצביע למפלגות שאינן מפלגות דמוקרטיות".

סקרים אחרונים: סקר מעריב – 5 מנדטים, סקר חדשות 12 – 6 מנדטים, סקר חדשות 13 – 6 מנדטים. 

מרב מיכאלי בכנס מעריב (צילום: מרק ישראל סלם)
מרב מיכאלי בכנס מעריב (צילום: מרק ישראל סלם)

הציונות הדתית, בראשותו של בצלאל סמוטריץ', שנחשבים כחלק מגוש תומכי נתניהו, תפקיד חשוב בהרכבת הממשלה של ראש הממשלה הנוכחי. אחרי שלא עברו את אחוז החסימה, הסקרים האחרונים הראו כי הרשימה עוברת את אחוז החסימה. 

התבטאויות אחרונות: בראיון לחדשות 12 אמר במוצאי השבת כי הוא שואף להביא להקמתה של ממשלת ימין. לדבריו, בלי מפלגתו "הציונות הדתית", ממשלה כזו לא תקום.

סקרים אחרונים: סקר מעריב – 5 מנדטים, סקר חדשות 12 – 4 מנדטים, סקר חדשות 13 – 5 מנדטים.

בצלאל סמוטריץ' בכנס מעריב-ג'רוזלם פוסט (צילום: מרק ישראל סלם)
בצלאל סמוטריץ' בכנס מעריב-ג'רוזלם פוסט (צילום: מרק ישראל סלם)

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, נאבק בתקופה האחרונה להשאיר את מפלגתו מעל אחוז החסימה. אחרי שרבים, כמו לפיד ומרב מיכאלי, קראו לו לפרוש הוא המשיך גם היום כי הוא ממשיך עד הסוף.

התבטאויות אחרונות: על סיכון הגוש להחלפת נתניהו: "אני עובר את אחוז החסימה בצורה בטוחה"; הבהיר כי לא ילך עם נתניהו הפעם: "אין מצב שאני הולך עם נתניהו אחרי הבחירות".

סקרים אחרונים: סקר מעריב – 5 מנדטים, סקר חדשות 12 – 4 מנדטים, סקר חדשות 13 – 4 מנדטים. 

בני גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בני גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מרצ וניצן הורוביץ נאבקים כבר תקופה באחוז החסימה. הקמפיין של הימים האחרונים ממשיך להבליט את הצורך במפלגה כדי למנוע מבנימין נתניהו 61 המלצות ואת האופציה להרכיב ממשלה. "בלי מרצ יש לו 61", נכתב בקמפיין של המפלגה בשלטי חוצות. 

התבטאויות אחרונות: על הקרב על אחוז החסימה: "נפילה של מרצ תפיל את כל הגוש. מרצ היא תנועה אמיתית של אנשים שרוצים שנייצג אותם"; "פחות קול ליש עתיד או לעבודה לא יעלה ולא יוריד מהגוש. הם במקום טוב". 

סקרים אחרונים: סקר מעריב – 4 מנדטים, סקר חדשות 12 – 4 מנדטים, סקר חדשות 13 – 4 מנדטים.

יו''ר מרצ ניצן הורוביץ (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
יו''ר מרצ ניצן הורוביץ (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

כמו מרצ, גם רע"ם של מנצור עבאס, נאבקת באחוז החסימה, אך הסקרים האחרונים מראים כי היא עוברת. בכל הסקרים האחרונים המרכזיים המפלגה זוכה ל-4 מנדטים. למרות שנתניהו ואנשי גוש נתניהו מכחישים זאת, רע"מ עדיין נחשבת ללשון מאזניים בבחירות הקרובות. 
 
סקרים אחרונים: סקר מעריב – 4 מנדטים, סקר חדשות 12 – 4 מנדטים, סקר חדשות 13 – 4 מנדטים

מנסור עבאס (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
מנסור עבאס (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

הסקרים שהוצגו בכתבה – של מעריב, חדשות 13 וחדשות 12, פורסמו אתמול (שישי). עלינו להבהיר כי תוצאות הסקרים המפורסמות בכתבה זו אינן עדכניות להיום, ואין ללמוד מהן על דפוסי הצבעה או עמדות של הציבור ביום הפרסום.