יומיים לפתיחת הקלפיות, והמפלגה הכלכלית בראשות פרופ' ירון זליכה לא עברה את אחוז החסימה גם בסקרי המנדטים האחרונים שפורסמו. הבוקר (ראשון) שוחח זליכה עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, ועל אף המצב בסקרים הצהיר: "אנחנו מלאי אופטימיות ליום שלישי".

כשנשאל מדוע אינו פורש מהמירוץ, השיב זליכה: "פייק סקרים שלא דגמו את המספרים שלנו מלכתחילה, כי חלק משמעותי מהם בכלל לא הצביעו בבחירות האחרונות. בבחירות הקודמות אנחנו לא היינו, חלק נכבד מהמצביעים שלנו לא התכוונו להצביע בבחירות הקרובות כיוון שאיבדו כל אמון בפוליטיקאים ובצדק. לא הקצו לנו את קולות המתבלטים אלא הקצו אך ורק למרצ וכחול לבן ומפלגות קיימות והטעו את הצופים והמאזינים. יש לנו 150 אלף תומכים".

"השלמנו בשבוע שעבר ופרסמנו משאל ציבורי ענק פתוח שפנינו להמוני אנשים. עשינו משאל ציבורי רחב בו השיבו 500 אלף משתתפים, לא 500. אנחנו הולכים להיות הפתעת הבחירות", הוסיף זליכה.

כשנשאל האם הסיבה לאי-פרישתו היא מימון המפלגות שיוענק לו אם ישיג אחוז מכלל הקולות, השיב: "זו שאלה מאוד מכוערת, אני התמודדתי איתה לאורך כל מערכת הבחירות. חלק גדול מהקמפיין מומן מכיסי אם אבחר אני הולך להפסיד הרבה יותר כסף מהכסף שאני לכאורה מפסיד. המפלגה שלנו היא היחידה שמימנה את הקמפיין שלה מכיסים פרטיים של חברי המפלגה. עלינו מיליונרים לא שפגו כסף מהשמיים במקום להביע תרעומת על מפלגות שממומנות על ידי טייקונים ושבויות בידיהן. אנחנו המפלגה היחידה שאובייקטיבית".